2.315 visninger
|
Oprettet:
Vurdering af en Ring 21 powerboat {{forumTopicSubject}}
Hey gutter
Er ved at tage en Ring 21 powerboat i bytte på min bil, men er helt grøn på både. Den er fra 99 21 fod og restureret for 2 år siden hvor den blev malet, nyt mahogni træ indvendig osv. Der sidder en 225 hk mercuri V6 motor med nyrenoverede brændstof pumpe. Der er en fin variant trailer med til båden. Motoren har kørt 300 timer. Bilen den skal byttes med koster 70.000, og eftersom der ikke rigtig er andre Ring 21 til salg, kan jeg ikke finde en ca. Pris på den. Hvad mener i den burde kunne ryge for ?
jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 217
Er det ikke den der er til salg på DBA?
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 30
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Og en vigtig ting, sælger man en båd som kræver CE godkendelse, og som ikke har det, så er det en straffelovs overtrædelse, som kan give fængsel i yderste tilfælde, men helt sikkert en bøde og en plet på straffeattesten, plus man bliver tvunget til at tage båden tilbage, og/eller bekoste en CE godkendelse, som vil koste kassen.
Velkommen herinde Kasper B.
Har den ikke papirene i orden, ville jeg ikke bruge mere tid på den, hvis jeg var dig, og hvis den har, så ville jeg få hjælp fra en der har forstand på både, og lade ham se på den..
En sådan båd, kan være omtrent værdiløs, hvis den har skjulte indvendige skader i de bærende lag, og en så gammel motor, skal også gåes igennem, da den kan være rustet op indvendigt...
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 217
maj 2012
( Gælder Fritidsbåde mellem 2.5 og 24 meter...)
http://www.soefartsstyrelsen.dk/fritidssejlere/Sider/HuskattjekkeomdinfritidsbåderCE-mærket.aspx
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
maj 2012
Motoren er den model med V6 eller V8 motor med Ficht smøresystem, som ruinerede Evinrude.
Skal man have en Evinrude Ficht, så skal det være de mindre 4 cylindrede, som der ingen problemer med, eller den model med direkte indsprøjtning, der hedder Bombardier Evinrude Ficht, som kom i 2001, og som fik kælenavnet Darth Vader, og var den model, som Bombardier havde løst smøreproblemet på, samt ændret på utallige andre måder, og som var den bedste 2 takt påhængsmotor fremstillet nogensinde, indtil den endnu bedre E-tech kom 3 år senere, som er suveræn. Ingen ved siden af, og ingen over....
Så jeg vil gentage Kaspers råd til dig, hold dig væk fra den båd, den er ikke for nybegyndere på nogen måder...
jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
-kanone svar i hver især kommer med!
Kan se båden er kommet på dba:
http://www.dba.dk/ring-speedbaad-aarg-1999-21/id-1009214618/
Jeg ser båden som noget sjovt legetøj, men kan høre i ikke mener at båden er pengene værd ? motoren snakker han en del godt om, men lyder ikke på jer som noget positivt ? er som sagt helt grøn på området, så det er super med jeres menninger og erfaringer!
Vurdering af en Ring 21 powerboat