{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Ny båd hvilken en er bedst {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg skal til at have en ny båd som gerne skulle kunne trække vandski. Har set på denne her (link fjernet)
Hvor der er bådvogn med men kan ikke indregistres så kan ikke bruge den til noget.
Også den her
(link fjernet)
Med nysynet trailer.
Det skal så siges at hvis jeg vælger denne skal jeg smide 1000 kr efter et speedbådbevis.
Hvad siger i kan det betale sig med det speedbådbevis også købe den nederste med 30 hk. som han vil sælge for 11 k
Eller den øvereste med 25 hk?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny båd hvilken en er bedst
  • #1   3. aug 2014 ingen af dem hvis de skal kunne trække vandski ordentligt skal du mindst op i en 40 hk helst 50< smiley

  • #2   3. aug 2014 Ved jeg godt. Men det skal heller ikke gå helt vildt stærkt og har set videoer og indlæg hvor man godt kan trække vandski ved de 25 og 30 hk

  • #3   3. aug 2014 ja hvis personen der skal trækkes ikke vejer over 50 kg smiley men ja så havde jeg nok taget det speedbådskørekort også for at få lidt viden om hvordan man opfører sig på vandet og hvilke regler der gælder og hvad de forskellige afmærkninger betyder så man ikke sejler på grund osv smiley og så valgt den med den lidt 30 hk på smiley ligner også der er lidt bedre plads i båden og det bliver man glad for smiley

  • #4   3. aug 2014 Okay mange tak ved du hvor meget den sejler på literen den 30 hk mariner. Og hvad båden hedder?

  • #5   3. aug 2014 nej kender ikke lige den båd smiley og er svært at sige med liter smiley man plejer at sige en motor i den størrelse ca bruger 6-8 liter i timen ved blandet sejlads smiley men kommer helt an på stand af motoren og om den er indstillet korrekt osv smiley

  • #6   3. aug 2014 Som henrik siger skal du op i større motor hvis det skal værer til vandski, badering er en anden sag, det kan man godt bruge med mindre motore.

    jeg har lige sat en tilsalg, som er en god begynder båd, du kan jo prøve at kigge.

    Og den må bærer op til 70 hk hvis man får lyst til en større motor

    http://www.dba.dk/styrepultbaad-bekro-aarg/id-1009258132/


  • #7   8. aug 2014 Valget står nu mellem denne her (link fjernet)

    Og denne her (link fjernet)
    Hvad siger i?
    Hvilken en skal jeg købe. som er bedst til vandsport/ hyggetur selvom jeg godt ved den kun har 25 hk til vandsport


  • #8   9. aug 2014 Ved godt jeg har postet mange indlæg på det sidste.Vil bare gerne have hjælp til hvilken af de her 2 jeg burde købe.

  • #9   9. aug 2014 hvis det absolut skal være en af de 2 så den nederste da den har en mercury motor (kvalitet der er nemt at få stumper til) men vil endnu engang sige at du ikke vil få glæde af nogen af dem til vandsport smiley så var det klogere at spare op lidt længere og så købe noget ordentligt her til efter året hvor priserne også falder da folk så skal til at finde vinter opbevaring og betale for det smiley

  • #10   10. aug 2014 Okay. Men problemet er bare at jeg skal købe en båd med min ven.Og han har ikke tid at tage speedbådcerfifkat i år. Men hvorfor den med meceru motor istedet for den anden 14 fods båd?

  • #11   10. aug 2014 Men altså Vi overvejer at købe den her. (link fjernet)

    Også kan vi altid smide en større motor på næste år eller hvad siger i?
    Og kan det passe at der skal en langbenet motor på den båd?


  • #12   10. aug 2014 den motor er godt nok meget gammel. pas nu på at i ikke får købt en motor der ikke er iorden, det kan blive en meget dyr fornøjelse hvis motor ikke er iorden

  • #13   10. aug 2014 det tager jo kun en dag at tage speedbåds certifikatet smiley så det burde der vel kunne findes tid til smiley kender selvfølgelig ikke stand på nogen af de 2 motorer smiley ved bare at som regel holder jeg mig selv fra de ukurrante mærker da de som regel er sværere at finde dele til og går lidt oftere i stykker smiley

  • #14   10. aug 2014 Henrik G. vi er sådan set helt enige, men tohatsu er bestem ikke et ukurant mærke, de bruges på flere redningsfartøjer osv og lavet vist også dele til mange andre motore. Men når det så er sagt så er den tohatsu motor der sider på den båd meget gammel og ser heller ikke særlig flot ud under hjelmen, så den ville jeg nok personligt holde mig fra. den anden båd med Mercury motoren har været til salg hele sommer, så ved ikke hvorfor den ikke er solgt

  • #15   10. aug 2014 Altså men kan kan altid tage en større motor på næste år? Og tage beviset der, lige en anden ting er det rigtigt at der skal en langbennet motor på båden

  • #16   10. aug 2014 det kan man da men købt en hor motoren er i ordenlig stand, så kan den jo også sælges næste år og indbringe nogle penge til den næste motor. der er jo også nogle måneder endnu hvor man sagtens kan sejle, så ikke fedt at købe en båd som man så kan bruge alt tiden på at lave på plus bruge en masse penge

  • #17   10. aug 2014 traileren ser også godt brugt ud, så tjek også at lejrene er iorden ellers skal du også ligge og skifte dem. i det hele taget pas på, det kan være dyrt at købe båd hvis man får købt den forkerte vh jimmi

  • #18   10. aug 2014 Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Ny båd hvilken en er bedst

Annonce