{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rengøring glasfiberbund på båd
  • #2   16. okt 2019 Hej Jens.
    Nej, jeg har ikke brugt giftbundmaling.... hvad jeg nok skulle have gjort. Den har ikke været i vandet i de sidste 3 år, men i år lå den så 2 måneder og kom til at se sådan ud. Skidtet sidder bare rigtigt fast...


  • #4   16. okt 2019 Hej,

    Jeg købte en 22 fods motorbåd som tidligere var en trailerbåd, som kun har været I vandet kortvarig og derfor helt fri for ruer, alger m.v., jeg lægger den fast I havn.
    Efter 1 måned tog jeg den op og ville male den med bundmaling for at undgå ruer, alger m.v. – uha den var allerede fuld af ruer, alger m.v.
    Efter en del undersøgelser valgte jeg følgende fremgangsmåde, det ser ud til at holde fint.
    1. Skrabe rent med spatel og skuresvamp efter behov.
    2. Skylle med vand og kontrol den er ren.
    3. Slibe med fint sandpapir
    4. Aftørre med sprit
    5. Male med fortyndet grunder
    6. Male med grunder
    7. Male med bundmaling.

    Det tog flere dages arbejde, båden lå på trailer.
    Jeg valgte den bundmaling som vandt tests, det var også den dyreste, Jotun, men prisforskellen er ligegyldig i forhold til arbejdsindsatsen.

    /Peter


  • #6   18. okt 2019 Hej,

    Jeg fik også råd med syre og det lyder nemt og logisk men det går ikke rigtig med et større båd, helt fint med en jolle som kan vendes.
    Ligge under en båd og komme syre på er ikke rigtig en løsning eller er jeg en tøsedreng.
    Min båd vejer knap 1500 kg.

    /Peter


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #7   18. okt 2019 du kan jo bruge en kost med et lidt længere skaft, men lidt briller på og måske en malerdragt kan tage det værste..

    du kan jo bruge en stol med hjul så kan du sidde ned og gøre arbejdet..

    fareblad: http://mediacache1.matas.dk/v-637033455553482227/27/3c/ba5a-0939-4199-b148-d5a58a05fb0b/190276.pdf


  • #9   19. okt 2019 Var igennem det samme i fåråret. Blot på en 8 tons båd. Brugte en billig ukrudtssprøjte fra Jem og fusk. 30%saltsyre i.det virkede

  • #11   19. okt 2019 Ja det burde jeg nok have nævnt. saltsyre æder zinken op på meget kort tid,

  • #12   19. okt 2019 Tak for div. gode råd... Jeg vidste, at der var nogen "derude" der havde lidt erfaring. Martin: Efter brug af 30 % saltsyre, skal det da sidde et stykke tid inden det afvaskes... og i så fald, hvor længe skal det sidde inden efterfølgende vask..
    Hilsen Hans K


  • #13   19. okt 2019 Jeg gav det vel 15-25 minutter at virke i, dernæst en god afvaskning,4 omgange tror jeg den fik.

  • #14   20. okt 2019 Tager oxalsyre også bundmalingen.. for den driller godt nok helt vildt..

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #15   20. okt 2019 det tror jeg ikke det kan klare, der skal vist lidt mere til..

  • #16   24. okt 2019 14# Du kan evt bruge brun sæbe tricket. Det vil egentlig også løse det problem trådstarteren har.

  • #17   24. okt 2019 Wessel..... hvad mener du med brun sæbe tricket...? trådstarteren...?

  • #18   24. okt 2019 Hans
    tråd starter er ham der opretter emnet, dvs dig.
    brun sæbe tricket er...
    brun sæbe tilsat varmt vand til det er geleagtigt. derefter smørres det på skroget og pakkes ind i folie. Sæben som er en base vil løsne malingen. efter nogle timer vil malingen kunne skrabes af med en pladstikspartel. Vil undres hvis det ikke kunne løse dit problem også.


Kommentér på:
Rengøring glasfiberbund på båd

Annonce