{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
14. maj 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Nogen ider til fejlen ??? {{forumTopicSubject}}

Hej bg, har et problem med min suzuki dt30 fra 05 som står i at når jeg starter den så tager den fuld omdrejninger med det samme, har skilt karburator ad og spjældet køre fint, har tjekket membranen og der er heller intet og se.

Problemet opstod ved at jeg tog gassen af motoren, og motoren gik ud og fik den først startet igen da jeg fik den på land og den var blevet kold, og der er fin kølerstråle.

HÅBER NOGEN KAN HJÆLPE !!

PS. Eventuelt nogen det har en manual liggende til sådan en suzuki dt30 fra 05


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nogen ider til fejlen ???
  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #2   29. aug 2014 Benzinen er helt nyt med 1,5% olie så der burde ikke være noget.

    Men tænker lidt om det kan være elektronisk så som tændspoler eller cdi boksen der er problemet ???


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #4   29. aug 2014 Det hjalp mig ikke rigtig

  • #5   29. aug 2014 Utætheder, som gør den suger luft ind ved en pakning? evt. bundpakningen? Der kan være meget galt her smiley

  • #6   29. aug 2014 det lyder som en pakning eller simmerring der er skudt så den suger falsk luft

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #7   29. aug 2014 Bundpakning er en mulighed, simmerringe husker godt ordet fra den gang jeg skruede i totakts knallerter, men husker ikke hvad det er ??

  • #8   29. aug 2014 simmerringe er den pakdåse der fx sidder ved lejet på krumtappen og holder krumtap huset tæt hvis krumtap huset er utæt så suger den falsk luft og kan være besværlig at starte


  • #9   30. aug 2014 Jeg tør vædde med motoren får falsk luft, falsk luft kan komme flere steder fra, og kan bla skyldes, utætte pakninger, simmeringe, eller forkert benzin / luft blanding, hvilket resultere i at motoren tager høje omdr, det første jeg ville gøre er at tjekke om svømmeren virker korrekt, og rense karburatoren, og tjekke benzin pumpen.

  • #10   30. aug 2014 det første jeg ville gøre var at se om gaspjældet i karburatoren lukker når det burde og der efter ville jeg starte motoren og hvis den stadig tager mange omdrejninger ville jeg ligge en hånd ind foran indsugningen slukker motoren ikke så har du en skudt pakning eller simmerring der skal skiftes

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #11   30. aug 2014 Jesper m, det er da det jeg skal prøve tak smiley

  • #12   30. aug 2014 hvis der er en utæt pakning finder du utætheden således.

    Hold motoren tændt og så sprøjt med æter eller WD40 rundt ved pakningerne, hvis den går ud et sted så har du fundet fejlen.


Kommentér på:
Nogen ider til fejlen ???

Annonce