{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring?
  • #1   8. okt 2014 Hej Anders J. Jeg har ik den store erfaring på havet. Men nåde at kom i nød ud for samsø og var nødtil at ringe efter hjælp. Det var et bjergningsfirma på samsø der kom. Der fik jeg at vide man bare sku ringe til sok så kommer der hjælp.
    Hilsen Claus

• #2   8. okt 2014 Ps. Jeg mener time prisen var 1100 kr for slæbebåd og 2 mand. Ved ik om det er dyrt men rart at få hjælp

• #3   8. okt 2014 Det er desværre ikke lovpligtigt, Jeg mener dog personligt at det er dumt at spare den 500 las på en ansvar forsikring, hvis du tegner en kasko forsikring dækker den udgifterne bjærgning

• #4   8. okt 2014 Hej Kenneth b. Er du 100 % sikker på at kasko betaler en bjærgning..?
    Hilsen Claus

• #5   8. okt 2014 Hej Anders, lyder mæsten som om du har i sinde at tage en chance ?

• #6   9. okt 2014 ja, de betaler for bjærgning hvis båden synker, hvis du får motor skade på havet, og skal trækkes hjem betaler forsikringen også med en fastsat sum( du skal ikke selv lave nogle aftaler med hjælperen, du skal blot huske på at du har en selvrisiko som ofte er dyr
    men alt dette står i forsikringspapirene

• #7   9. okt 2014 Den såkaldte bjærgeløn som en evt. bjærger har krav på afhænger meget af omstændighederne, men udgør en procentdel af det bjærgedes værdi.
    Typisk ligger bjærgelønnen i størrelsen 2-10%, men kan faktisk i særlige tilfælde udgøre op til 100% af værdien - men aldrig over 100%.
    Størrelsen afhænger bl.a. af hvor stor fare det har medført for bjærgeren samt hvor lang tid og hvor store omkostninger det har medført for bjærger.
    Så hvis din båd eksempelvis er 100.000 værd, så vil det formentlig koste en bjærgeløn på 2-10.000 (med mindre bjærgeren har været udsat for stor fare eller haft højere omkostninger).

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   9. okt 2014 min tanke er at det eneste tidspunkt jeg for brug for hjælp er ved motor stop. chancen for jeg på sejler nogen er så lille at jeg ikke vil have forsikring for det. men det var bare hvis det ikke var super dyrt at blive hævet i land uden forsikring ville jeg ikke have den..

• #9   9. okt 2014 Hej Anders: Hvis du får motor stop på vandet, så ringer du bare til politiet og de kontakter SOK.
    Hvis haveriet er uforskyldt koster det intet, men er det fordi du har GLEMT at komme brændstof på , så må du betale.

• #10   10. okt 2014 må man spørge hvorfor du ikke vil have en forsikring??

• #11   10. okt 2014 Sok's priser er ikke i den milde ende... En helikopterredning eller lign, koster hurtigt i omegnen af 100k!

• #12   10. okt 2014 Til info.

Det bjærgedes værdi har intet at sige ift udgiften hvis der er udarbejdet en bjærgningsaftale.

Underskriver man det der hedder en Lloyds Open Form koster det kassen da man dermed accepterer at der skal betales bjærgeløn ud fra værdien af det bjærgede.

SOK iværksætter normalt ALDRIG en bjærgning medmindre de skønner at det kan medføre en miljørisiko.

SOK iværksætter en redningsaktion, men henter normalt kun mennesker og lader båden være og bjærgningen vil være op til ejer at sørge for.

Langt de fleste forsikringsselskaber betaler for en bjærgning såfremt at de har accepteret inden den iværksættes, men stadig kan man risikere at få regningen selv såfremt det skønnes at man har handlet skødesløst eller hensynsløst.

Det Danske Sørednings Selskab bjærger medlemmer gratis, men ikke-medlemmer betaler en timepris ligesom der kræves at de statslige redningsstationer ved bjærgningsopgaver.

Ved redningsopgaver betaler man ikke selv for at blive hentet medmindre der er tale om særdeles hensynsløs eller skødesløs opførelse.

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #13   10. okt 2014 jeg ved da gerne have en forsikring.. men det absolut eneste tids punkt jeg skal bruge den er hvis min motor ikke gider at starte.. jeg har et kæmpe anker og kæde jeg kan smide i så jeg driver til havs men det er bare hjælp til at mig og båden kan komme ind igen.. så glem det med helikopteren det er jo ikke en rednings aktion vi skal have gang ii Det er bare jeg skal stille og roligt trækkes i land. (og jeg sejler ikke ud hvis jeg ved det trækker meget op sener på dagen)

Kommentér på:
Forsikring?

Annonce