{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.893 visninger | Oprettet:

GPS Tracker {{forumTopicSubject}}

Hej

Emnet har været oppe at vende før, men der sker jo hurtigt nyt på området.

Vi har købt ny båd, som vi er ved at skulle forsikre. Overvejelserne går på ansvar eller ansvar + kasko. Hvis vi vælger kasko får vi 15% rabat hos eks. Sejlerforsikring, som indtil videre er de billigste vi har fundet, hvis vi installerer en GPS tracker. Har også tjekket Pantaenius.

Hvilke erfaringer har I med trackere? Hvilke er gode/dårlige?

Kravene er, at den skal være godkendt af forsikringen + vi skal kunne finde båden, hvis den bliver stjålet. Ikke alt muligt ligegyldigt lir.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  GPS Tracker
  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #1   27. nov 2014 Tripple track

    De har en super service og fornuftige priser smiley


  • #2   27. nov 2014 Ingen priser på deres side. Hvad er en fornuftig pris og er det + abonnement?

  • #3   27. nov 2014 Danske Tursejlere foreslår den her:

    http://www.dansketursejlere.dk/index.php/shop/udstyr/gsm-tilmelding/


  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #4   27. nov 2014 Jeg gav vidst 3500 for min og så et abbonoment til 800 om året smiley

  • #5   27. nov 2014 Jeg har en herfra som har mange muligheder og en fair pris: www.skyeye.dk

  • #6   27. nov 2014 Kan se skyeye er samme producent, som den Danske Tursejlere anbefaler.

    Den ene hedder Lommy Blue og den anden Lommy Mini.


  • #7   27. nov 2014 Synes 3500 er lidt hampert. 800 kr/år er også en slat. Den skal trods alt kun bruges ifm. tyveri.

  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #8   27. nov 2014 Pris og kvalitet hænger som regl sammen smiley

  • #9   27. nov 2014 Du har ret. Det gør pris og antal (nødvendige eller ej) funktioner også.

    Fortsæt endelig med jeres erfaringer.


  • #10   27. nov 2014 Jeg tænker at hvis den årlige abonnent til trackeren er sammen eller mere end den sparede 15 % beløb af din police sum kan det være ligemeget. Hvis Baden er stjælet betaler selskabet bare min forsikret sum tilbage til mig og resten er forsikrings egen problem.
    Jeg har min egen (ikke godkendt) tracker som koster 20 kr om måneden i abonnement til Mobilselskabet. Jeg ringer bare til nummeret og den sender mig en link til googlemaps hvor jeg kan se bådens position .


  • #11   28. nov 2014 En SkyEye Lommy Blue koster 1-1,5 kr. pr. dag i abonnement (det kommer an på hvor mange daglige opdateringer af position man ønsker) og selve enheden kan købes her: http://www.efi-esbjerg.dk/produkter-1/lystbadsudstyr/navigation-og-elektronik-1/gps-sporing-1/skyeye-gps-sporing.html

    Lommy Mini er sikkert fin, men den kan ikke så meget og sender kun alarmer via email, det tvivler jeg på at du opdager hvis der sker noget midt om natten! Der sender SkyEye LommyBlue sms'er.


  • #12   28. nov 2014 SMS og mail lyder ens på min tlf. -Og fælles er det, at jeg ikke står op om natten uanset for at læse dem.

    Vi sparer ca. 465 kr./år ved at have en eks. Lommy mini installeret, så når der årligt bliver brugt 30 kr. x 12 md = 360 kr/år på abonnement, er der ikke meget sparet jo.

    Så er det mere tilfredsheden i at vide, hvor båden er, som spiller ind. I det hele taget virker det til, at abonnementet er udfordringen i det her, som Kenneth også er inde på.


  • #13   28. nov 2014 Har en DEFA, den kan også starte varmen hjemmefra smiley
    Den kan udvides med forskellige sensorer osv..


  • #14   28. nov 2014 Er mest interesseret i de basic modeller. Sporing + godkendt af forsikring.

    Vi har desværre ingen varme ombord, men lækkert ellers.


  • #15   28. nov 2014 Nu ved jeg ik hvilken tlf. du har, men hvis du har en med Android, kan du downloade en app der hedder MoGuard Alert som kan sætte lyd på telefonen når et bestemt nr. sms'er således at man bliver alarmeret døgnet rundt - også hvis den står på lydløs! Det er effektivt!

  • #16   28. nov 2014 Smart. Den mulighed var jeg ikke klar over.

  • #17   2. dec 2014 Bokser stadig med hvad vi gør. Overvejer faktisk lige nu at droppe kasko og i stedet bruge pengene på en god tracker.

    De dyrere modeller skal dog for de flestes vedkommende kobles direkte på batteriet. Hvad er så idéen? Det kræver da ikke den store uddannelse at følge en ledning til en tracker og så kyle den af h... til... smiley

    Idéen må i min optik da være, at vedkommende som uberettiget slæber af sted med båden, IKKE er klar over, at der er en tracker installeret. -Og hvis mistanken er der, ja så skal der kæmpes for at finde den i hvert fald.


  • #18   2. dec 2014 Hej Jakob.
    Min gps tracker kostede kun 300kr på ebay og den indholder en litium battery som holder i 4-5 dage selvom bådbatteriet er afkoblet. Den er sammen storrelse med en aske gajøl og jeg kan hils at sige at den er godt gemt i båden . At man skal rive hele båden i stykker til at find den og selvom du får øje på det vil jeg ikke være sikker på at man kan nemt genkende dimsen fordi jeg har malet den godt over og den ligner en del af båden. Oplader ledningen fra båd batteriet følger med alle andre tusinde ledninger inde i skroget og det er umuligt at ved hvilken den er. Som sagt koster det mig kun 20 kr om månede til at holde sim kortet åben hos telefon selskabet dvs 240kr om året.

    Det sagt, hvis du overvejer at erstatte kasko forsikringen med en tracker vil jeg personligt mene at det er næppe så smart. Trackeren kan kun hjælp med chancen at du finder din båd hurtigt igen hvis den er stjålet. Trackeren hjælper ikke hvis din båd tager vandskade, stormskade, synker ved en ulykke eller bliver ramt i siden af en spasser på speedbåd/jetski, hvor mange af dem (dog ikke alle) mangler en ansvarsforsikring til at dække skader hvis det er ude. Her indtræder din kasko.

    Min ansvar og kasko forsikring er min primært backup hvis der sker noget, trackeren var bare en billige ekstra sovepille.


  • #19   2. dec 2014 God pointe Kenneth. Måske er vi på vildspor. Det er altid den her vurdering imellem bådens værdi og hvad en forsikring koster holdt op imod risikoen.

    I det her taler vi et komplet sæt med en Crescent 535 årg. 2003 med en Tohatsu TLDI 50 hk årg. 2001 samt en fin trailer årg. 2001. Meget velholdt sæt.


  • #20   2. dec 2014 Med en trailer båd er en forsikring endnu mere vigtigt synes jeg.
    Min personlige mening er at hvis din forsikrings præmier er ikke over 16000kr om året kan det være lige meget med en dyrt godkendt tracker . Du kan ligeså godt bruge en billige alternativ. Som sagt er det bare min personlig mening .


  • #21   2. dec 2014 Og der er vi LANGT fra præmie mæssigt. Vi ligger på ca. 3.000 kr. mener jeg. Besparelsen ved en tracker kan kun lige betale den faktiske omkostning for en godkendt tracker. Dvs. at pay back er meget lang = kan ikke betale sig.

    Der er kun 2 alternativer, som jeg synes giver mening lige nu:

    1. Godkendt tracker og ingen kasko
    2. Kun kasko (evt. en meget billig tracker)


  • #22   2. dec 2014 Husk at dem dem der VIL stjæle båden gør det, tracker elle ikke tracker, en jammer fås for under 500,-
    Så drop aldrig kaskoen!


  • #23   2. dec 2014 Iflg. Danske Tursejlere kan den her ikke jammes:

    http://www.dansketursejlere.dk/index.php/shop/udstyr/gsm-tilmelding/

    Hvad der er op og ned kan kun en test vise. Lige nu er det påstand mod påstand.

    Budskabet med kasko er modtaget!

    Hvilken beløbsgrænse (bådens værdi) har I andre mht. kasko? Nok meget forskelligt men interessant nok at høre jeres mening.


  • Svend-Aage Kærslund N
    Svend-Aage Kærslund N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   4. dec 2014 Hej!

    Min erfaring er at Garmin virker 100%, det er ikke det billigste idet der er et abonnement, men mit system har fungeret helt i top.

    MVH.

    Den lille tykke bondemand

    Sv. Aa. K. N.


  • Poul R
    Poul R Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   4. dec 2014 Jeg har afprøvet en del modeller, men jeg synes http://www.logtech.dk/gps_tracking.htm har noget godt og gennemtænk.
    F.eks. kan blackbox ligge standby og over 3 mdr uden opladning, fordi den kun aktiveres ved bevægelse eller brand. Er den aktiv kan du se den via mobil eller pc.


  • #27   4. dec 2014 Svend Åge@ Garmin er også et bud. Det er et velkendt mærke, kendt for deres brugervenlighed og kvalitet. Går ud fra at det er GTU 10 modellen du hentyder til?

    Poul@ Batteritid kan jeg jo godt lide, men jeg slipper ikke for en forsyning kan jeg se. Abonnement virker dyrt, hvis der både skal simkort + kontrolcentral til. 1.140 kr/år...




  • #28   4. dec 2014 Garmin skal man nok ikke gå efter. Ser ud til at de lukker helt ned for det om knapt et år: https://buy.garmin.com/en-GB/GB/mobile/gtu-10/prod67686.html

  • #29   4. dec 2014 Hej En Tracker fra: www.skyeye.dk virker bare
    Jeg har en i bilen der viser positionen på 1 meters nøjagtighed, og du kan se hvor den kører, og har kørt på en PC eller lign. På min arbejdsplads har vi siden de blev installeret fundet 3 stjålne entreprenørmaskiner.


  • #30   4. dec 2014 Garmin modellen stopper jo ikke med at virke...

  • #31   4. dec 2014 Sådan forstår jeg det:

    01/01/2016 - Both Basic and Deluxe subscription services cease. The web interface and mobile phone app will also be discontinued on this date.


  • #32   4. dec 2014 Der var lidt go info til mig i tråden...Har lige købt en til 70 kr i Kinøjsien som jeg skal til at ha noget kort til smiley

  • #33   5. dec 2014 Jamen så er Garmin dømt ude i hvert fald!

    Jeg er nok mest hooked på den her, hvis det skal være. Op til 15 års batteritid = ingen ledninger og rimelig i abonnement (360 kr./år)

    http://www.care4all.dk/da/produkter/lommy-eye.html#specifikationer

    Nu ser vi. Vælger formentlig kasko som prio 1 og så er trackeren prio 2.


  • #34   30. jan 2015 Hej.Fik du købt en gps tracker ? Overvejer lidt det samme har set lidt på garmin men er ikke intr i en med abbonem...såååå ville lige høre dig...kan ikk se nogen steder at garmin lukker ned,og den sælges stadig som ny.

  • #35   30. jan 2015 Hej

    Nej. Har ikke fået købt endnu, så kan ikke hjælpe med det store endnu...

    Hvis du læser her:

    https://buy.garmin.com/en-GB/GB/mobile/gtu-10/prod67686.html

    Ser det ud til, at Garmin lukker ned for app/web applikation 1/1-2016. Dvs. der er intet sted at logge ind og se sin båd formoder jeg.


  • Nicki R
    Nicki R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #36   30. jan 2015 Var det ikke nemmere at spørge din forsikring hvad de har godkendt og så ta den derfra.

    Hvis de nu kun anerkender en model er der ikke så meget at rafle om


  • #37   30. jan 2015 Hvis det er mig du spørger til, så har jeg ikke valgt en forsikring endnu. Men klart. Hvis forsikringsselskab er fastlagt, så skal de da spørges inden køb af tracker.

  • Simon  J
    Simon J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 6
    #38   7. nov 2017 Hej

    Jeg er ved at udvikle en GPS tracker lige nu
    (Den bliver ikke forsikringsgodkendt lige med det samme, da det i mine øjne er en tåbelig godkendelsesprocedure som produkterne skal igennem og som kun gør dem dyre)

    Men anyway...

    Min tracker kommer til at kunne holde batteri flere år per opladning, og så er den klar til brug ved udpakning.

    Ved køb oprettes der automatisk en adgang til vores sporingportal som du får tilsendt på mail. På sporingsportalen kan man følge alle sine trackere, opsætte geofences alarmer m.m

    Den bliver solgt på lejebasis, hvor første år kommer til at koste ca. 500 kroner, og efterfølgende år 249,- kroner (ikke endelig fastsat endnu, så bær over med mig, hvis prisen er anderledes når du læser dette)

    Jeg tror ikke man kommer til at kunne finde et produkt som i nemhed at anvende og montere, der bliver solgt til tilnærmelsesvis de priser.


    Hvis det lyder lidt interessant så bliver den solgt herfra når den engang kommer i handlen - https://zenziot.com/


  • #39   7. nov 2017 Hvordan finder GPS trackeren ud af at den kommer ud fra geofence og hvor tit tjekker den positionen, for hvis den bruger så lidt strøm at den kan holde batteri så længe, så må der været meget langt tid imellem?

    Hvis den så kommer udenfor geofence, hvor tit bliver positionen så opdateret?

    Modtager man alarmer på sms, email eller opkald og koster det noget eller er det inkl. i lejen?

    Kan den udbygges med rumsensor, dørsensor, trædemåtte, røgalarm, gasalarm, kuliltealarm, vandniveausensor og evt. en sirene således at den også fungerer som alarm?

    Hvordan slås den fra, når man selv skal ud at sejle – ville foretrække en fjernbetjening, som så også slukker for rumsensor, dørsensor og trædemåtte og meget gerne med en blinkdiode til montering i forruden som så også slå til/fra med fjernbetjeningen og måske også en SOS knap som sender info til forudvalgte tlf. numre (f.eks. til konen/venner/familie hvis man er ude at sejle og kommer i nødt)?

    Ovenstående er egentlig bare mine egne tanker/ønsker efter at have haft 2 forskellige GPS trackere på min tidligere båd.


  • Simon  J
    Simon J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 6
    #40   7. nov 2017 Hej Thomas

    VI kan tjekke ned til hvert 15. minut, men så er batteriet nede på ca. 1 års levetid, hvilket dog stadig er milevidt bedre end nærmeste konkurrent.

    Man sætter selv, hvor ofte man ønsker at den skal sende, så det bliver lidt et temperamantsspørgsmål omkring, hvor ofte man vil pille ved batterierne smiley

    Alarmer kommer på email, og jeg tænker at vi smider 10 gratis alarmer på sms med i den årlige leje, med mulighed for at købe flere sms'er (nok omkring 20-25 øre per styk).

    Jeg har ikke undersøgt det endnu, men jeg kunne godt tænke mig at kunne fortage automatiske opkald. Således at en alarm kan trigge et opkald til ens telefon.

    GPS trackeren kan ikke udbygges.
    Men når vi har lanceret trackeren begynder vi at udvikle på andre sensorer, som kan tilkobles samme online adgang, så alt er samlet.

    Men jeg tror ikke vi får en enhed som kan måle alt.

    Med hensyn til at slå den fra, så bliver det nok ikke nødvendigt, når det bliver en ren GPS tracker smiley

    Jeg tror det var svar på det meste? - ellers fyrer du bare løs





  • #41   7. nov 2017 Hvis den er sat op til at sende en sms eller lave et opkald hvis den kommer udenfor geofence og at der kun er inkluderet 10 i det årlige abonnement, er det jo ganske irriterende at modtage alarm hver gang man skal ud at sejle.

    En alarm på email er ikke noget man kan bruge til det store, for den vil man ofte se alt for længe efter det var nyttigt at se den.

    Hvis den så kommer udenfor geofence, hvor tit bliver positionen så opdateret? Her ville det være optimalt hvis den automatisk skiftede til en gang pr. minut, således at man nemmere kan tracke sin båd, hvis nogen har stjålet den og i det tilfælde, er det jo fint nok hvis bare batteriet kan holde i 14 dage!

    Min liste over tilbehør er dem jeg kunne ønske mig og som vil gøre den unik! Derudover kunne en indbygget temperatursensor også være lækkert og med mulighed for at sætte en temperaturalarm, hvis temperaturen kommer under en selvvalgt temperatur.

    Jeg kommer kun med alle de forslag/problematikker som jeg har oplevet med andre trackere, da jeg håber der kommer et produkt som spiller 100%.


  • Simon  J
    Simon J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 6
    #42   7. nov 2017 Jeg er 100 % med på at det er ønsker smiley

    Vi kan ikke kommer under 15 minutter.
    Det skyldes at vi i modsætning til alle andre ikke bruger mobilnettet, men et frit licensbånd, hvor der er nogle restriktioner på brugen af.

    Det er så også samme teknologi med anvendelsen af et frit sendebånd, som gør at vores enhed er langt mere strømeffektiv, og får en fantastisk rækkevidde.

    Hvis man skal ned på kortere intervaller, så er det kun fastmonterede mere avancerede systemer som kan klare det. Vi fokuserer benhårdt på at den skal være mega nem at bruge, montere og til en overkommelig pris.

    Hvis man sætter den til kun at rapportere en gang i døgnet, og den så forlader geofence'et så vil man alligevel kunne se postioner med et kvarters mellemrum, fra det øjeblik den trådte undenfor, uanset, hvor ofte man modtager positioner normalt.


    Men det nu heller ikke ikke umuligt at finde noget ved intervaller på 15 minutter eller mere for den sags skyld.
    Før eller siden vil det stjålne holde stille.


    Det med de "spildte alarmer" skal jeg lige tænke lidt mere over hvordan man nemmest muligt kan undgå det. For jeg er enig i at sms er mere effektive end mails. (mails er bare gratis at sende, mens sms koster smiley )


    Jeg sætter pris på dine tanker smiley






  • #43   7. nov 2017 Men så længe det ikke er fejlalarmer, er jeg sikker på at alle gerne vil betale for en sms eller opkald, hvis deres båd er stjålet.

    I min verden skal jeg alarmeres mere eller mindre samtidig med at min båd stjæles, så jeg kan eftersætte den. Det duer ikke at min båd stjæles kl. 2 om natten og køres til Polen og næste dag når trackeren så vågner op måske kl. 18 så alarmerer den så! Og når den er udenfor geofence skal den altid automatisk skifte til en position hvert 15. minut, selvom det også vil være problematisk, men hvis teknologien ikke er til andet, må det jo være sådan.

    Måske den også kunne have GSM som den kunne slå over på når den er udenfor geofence, således at man kunne få positionen en gang pr. minut på et kort, for der er det jo underordnet om den kan holde strøm i 14 dage eller 1 år?


  • #44   7. nov 2017 @ Simon J

    jeg er ikke med i din argument at SMS koster, taget i betragtning at de fleste mobilselskaber nutid inkludere gratis uendelige smser i deres abonnementer som ikke koster alleverden at opret. Endvidere finderes der PC programmer som kan sende smser fra internettet til mobiler gratis.

    Har i tænkt på det?


  • Simon  J
    Simon J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 6
    #45   8. nov 2017 Hej Thomas

    Alarmer kommer med det samme. Og uden for geofence vil man altid kunne få positioner med de 15 minutters mellemrum, uanset om den normalt kun sender 1 gang om dagen.

    Hvis der også skal være GSM samtidig så fordobles prisen på enheden samt de løbende omkostninger til sim-kort lynhurtigt - Så det bliver ikke muligt, ihvertfald ikke i de første versioner, for så ender man alligevel oppe i et prisleje som begynder at ligne dem, som findes lige pt. til fastmontering, og så ville jeg anbefale at man køber en af dem istedet.

    Hej Kenneth
    Jovist er fri sms inkluderet, men du betaler alligevel også en heftig månedspris for det. Du skal tænke på at når vi tager måske 249,- kroner om året, så er det kun 20,75,- kroner om måneden. Det finder du ikke mange frie sms abonnementer for + vi skal også have dækket alle andre omkostninger til enheden og portal.
    Men det kan da være vi laver noget, hvor man fast kan betale X-antal kroner mere om måneden, og så smide mange flere eller måske ligefrem fri sms med i pakken - Det vil jeg undersøge.
    Angående pc programmer som sender fri sms, så er det ikke gratis sms'er de sender. De sender istedet data forklædt som sms, og kræver at man har en bestemt sms app installeret på sin telefon.

    Så er der givetvis nogle enkelte, hvor man kan få lov til at sende nogle få sms'er, men du kan ikke få lov til at anvende de tjenester kommercielt uden at betale - Så der er ikke nogen vej uden om...de vil sgu have penge for at sende sms'er smiley


  • #46   8. nov 2017 Hvis den kun vågner op og afgiver position en gang i døgnet, så er det vel også først der at den finder ud af at den er udenfor geofence?

  • Simon  J
    Simon J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 6
    #47   8. nov 2017 Ja, det er korrekt, så det er kun, hvis man kan leve med det, at man bruger den tidsperiode imellem opdateringerne.

  • #48   8. nov 2017 Hvor længe vil den kunne holde batteri, hvis den tjekker position hver 15. minut, 30. minut og hver time?

    Det ville også være smart at den kunne oplades når motoren var tændt, altså hvor spændingen er over 13,5 volt, således ville drifttiden jo være endnu bedre og man vil bedre kunne sætte "vågne op" intervallerne til noget mindre end hver 24 timer, som jeg syntes er noget problematisk!


  • Simon  J
    Simon J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 6
    #49   9. nov 2017 Vi forventer minimum 1 år ved 15 minutters intervaller.

    Ideen er netop at vores tracker skal være nem at bruge, så derfor kommer der ikke til fastmontering.

    Hvis man ønsker fastmontering så er der mange fremragende muligheder derude smiley


    Men, jeg har tænkt lidt over du skrev tidligere, og vi ændrer det måske således at så længe enheden er i bevægelse, så bliver der opdateret for hvert 15 minutter, og så kan man via sporingsportalen sætte nogle tidspunkter, hvor der ikke må være bevægelse.

    Fx. hvis der pludselig er bevægelse midt om natten, så bliver der fyret en alarm afsted med det samme, samtidig med at der sendes positioner hvert 15. minut, hvos der har været bevægelse indenfor de seneste 15 minutter.

    Det er lidt det bedste fra begge verdener.

    I sådan et tilfælde vil jeg vurdere at hvis den sidder på en bil, så vil der selv med 8 timers kørsel om dagen, være batteri til 2 år.


Kommentér på:
GPS Tracker

Annonce