{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.163 visninger | Oprettet:

johnny P
johnny P
Tilmeldt:
21. dec 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

ryds 430 {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Nogen der kan fortælle mig hvordan selvlæns virker på sådan en ryds. Der sidder en prop omme i agter og når jeg tager den ud, og smider en spand vand i båden så kommer vandet ud. Men skal den prop Være ude når den er i vandet, for så vil jeg da mene at båden bliver fyldt op med vand. Men johnny


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ryds 430
  • #1   21. dec 2014 Et par foto ville være godt.......

  • #2   21. dec 2014 Ja et par foto ville være fine....min er også sælvlæns'en 2 steder der er ingen prop i..der kan dog godt komme lidt vand ind i båden når hækbølgen kommer men det bliver suget ud når man sejler igen...har du prøvet at smide båden i vandet og se om der kommer vand ind..det burde der ikke...det er ikk meningen at der skal være en prop i på udvendig side hves det er et lænsesysyem..men smid et par billeder.

  • #3   22. dec 2014 Lyder som om det er bundproppen


  • johnny P
    johnny P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #5   22. dec 2014 Jeg tror også at det er bundproppen, men jeg mener at jeg har hørt at den model skulle være med selvlæns

    profilbillede
  • #6   22. dec 2014 Det der er bundproppen.. Selvlæns hullerne burde være et stykke over den i hver side.. Det har den der ikke så den er ikke selvlænsene smiley

  • #7   22. dec 2014 Ja enig med Michael j...det der er bundproppen..der er nok lavet et hul inde i båden så vandet løber ned i dobbelbunden ? Siden du siger at vandet løber ud af hullet når du smider en spand vand i båden

  • #8   22. dec 2014 Min Ørnvik 490 har selvlens , men drænen sidder bag på, og er monteret med en hane så man kan lukke når der er stor last på, for ellers kan man godt få fodbad...:-)

  • johnny P
    johnny P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #9   22. dec 2014 Der er også en prop inden i båden. Men hvad er fordelen ved at vandet kan løbende ned i dobbelt bunden. Havde en kegnæs første med selvlæns og det var på en helt anden måde. Jeg så en lænsepumpe sim man gjorde fast til fortøjningen. Er der nogen der har erfaring med det..


  • #10   22. dec 2014 Der må ikke komme vand i dobbelt skroget.. Det er beregnet som lufttæt rum. Propperne derind til er hvis der sku være kommet lidt kondens så kan det tappes ud der hvis man tager dem ud.

Kommentér på:
ryds 430

Annonce