{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter klar gøring?
  • #1   2. nov 2006 Kender ikke lige om der er noget specielt for en Volvo Penta.
    Jeg har en udenbords 60HK Evinrude hvor
    den står stille fra nov. til apr.
    Jeg tager tændrør ud, og sprøjter WD40 ind i tændrørshullerne. På med tændrør igen, og tørner motor et par gange.
    Ud over dette, sprøjter en en tynd film af WD40 over hele motorblokken, incl. karburatorer og indsugninger. Og til sidst får hele motoren udv. en meget tynd WD40 tåge over sig.
    Ca. 2 gange i løbet af vinteren, tørner jeg motoren et par omgange m/håndkraft, for at undgå fast-groning.
    Ja og om foråret, starter hun så første gang.

• #2   2. nov 2006
    Steffen C : jeg plejer at strate båden på land i ca 10 sek.. også slukker jeg den og sætter en have slange på køler slagen og skyller den igennem med ferskvand.. og der efter hælder jeg køler væske i en spand og så sætter jeg slangen ned i den så den kan suge det op .. så motoren ikke frost springer..

• #3   3. nov 2006 I stedet for WD40 kan alm. motorolie også benyttes - bare det er et fedtstof der forhindrer fugten at gå i cylindervæggen samt i stempelringen.

/Swobber

• #4   9. nov 2006 Mere info? Det er meget vigtigt at man beskytter sin motor og båd rigtigt inden den lange vinter. Der er ikke noget være end at starte sesonen med en motor der er groet sammen eller en frost sprængt motor? Jeg er ikke selv verdens mester inden for området men måske er det andre som har mere info? Skal motoren ikke være varm inden kølevæske? Kondens i tanken? Beskytte båden mod fugt problemer? Undgå at få ovale hjul på din trailer? mm..

Kommentér på:
Vinter klar gøring?

Annonce