{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

moter til wakeboard {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en anden båd som jeg vil renovere her til vinter, båden er ca 5,20 meter (16) fod og vejer efter mit skøn omkring 350kg plus benzin og mennesker ombord. hvor stor en motor vil i anbefale hvis man skal trække lidt wakeboard og nogle vandski engang imellem?
ps båden er med et vandski tårn der er ca er 1,5 meter over havet, hvis det gør nogen forskel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af møbler 800 kr.
  • Elektriker 800 kr.
  • Sætte kilerem på texas rider 6100E 250 kr.
  • Hej jeg skal have hæng mit TV og TV bord op 800 kr.
  • Flytterengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  moter til wakeboard
  • #1   7. nov 2006 okay så jeg troede bare at 50 hk ville være alt for lidt, men jeg kan regne ud at de 70 til 90 hk jeg regnede med og købe til den ville passe ok så. båden har sejelt med 140 hk før så kan sagtens bærer det, jeg er bare mere bekymret for sejl økonomien på så store motore, så jeg tror jeg vil prøve og kikke efter sådane motore, jeg har jo hele vinteren...

• #2   7. nov 2006 jeg kan kun give Nicolaj John ( SVENDBORG) R ret
    jeg har 50 hk på min fletcher, og den kan godt bruge lidt flere hypper. når vi trækker vandski eller kneeboard.
    jeg kikker pt efter en 75-115hk.

• #3   7. nov 2006 det vil nok være lidt dyrere at trække wakeboard med en 50hk end feks en 100hk. alene pga af belastningsgraden på motoren. Så du kan udelukkende koncentrere dig om økonomien i at købe motoren i stedet.

• #4   7. nov 2006 GODT argument for en større motor.
    det vil jeg lige fremlægge for fruen. smiley

• #5   7. nov 2006 hej
    Eiilck du er da min ven, det var lige det vindene argument over for kæresten.... (-:
    men jeg troede faktisk en 100hk ville sluge det mere ved acc? men det har jeg da kløjst i så.
    endnu engang tak for argumentet

• #6   7. nov 2006 ja og hvis i undre er over jeg skriver at en større motor brugermere benz under acc, så er det ikke fordi jeg ikke læste hvad der stod om belastningsgraden, det er simpelthen fordi at vi ikke er "gode" til og stå på wakeboard, så derfor en masse acc... (-:

• #7   7. nov 2006 SATANS hun åd det ikke.
    hun sagde jeg bare kunne tabe mig 10 kg.

• #8   7. nov 2006 jeg ville gå op i en 4 cylindret.....115-125 mercury, men det kommer an på budgettet.. jeg kan snildt trække wakeboard med 90hk på min 14fods,
    men de mindre motorer 50-60 kan også sagtens trække wakeboard, evt kan du jo sætte et trækskrue på

• #9   8. nov 2006 der fås jo også 4 cylindret og 6 cylindret motore under 100hk ville de ikke være lige så gode hvis men trækker den ekstra kraft fra (15-25%) for eg har en ide om at de bruger mere brændstof... min 35 hk bruger da mere end min gamle 15 hk, selvom den ikke sejler med bundgas. så det vil vel altid værer dyrer og have en stører motor og give brændstof? det med en træk skrue havde jeg nu tænkt mig alligevel uanset motorens størrelse, så man har en anden skrue, hvis man bare skal på hyggetur for der skal den jo sejle anderledes, og det kan gøre en forskel.

Kommentér på:
moter til wakeboard

Annonce