{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.163 visninger | Oprettet:

Sonny M
Sonny M
Tilmeldt:
15. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Reparation af revnet glasfiber {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt en 13 fods speedbåd meget billigt, den har stået med regnvand i bunden siden sidste sommer. I bunden af den er der revner i glasfiberen. Den har dobbeltbund, og en slags afstivere tror jeg, som er af træ beklædt med glasfiber, træet er råddent og jeg vil høre om hvordan jeg så billigt som muligt kan reparere glasfiberen og om det er nødvendigt der er noget til at afstive båden.
P.S Jeg har vedlagt flere billeder i kommentaren.
På forhånd tak smiley

Mvh. Sonny


Kommentarer på:  Reparation af revnet glasfiber
  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #1   14. feb 2015 Her er et billede mere.

    profilbillede
  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   14. feb 2015

    profilbillede
  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   14. feb 2015

    profilbillede
  • #6   15. feb 2015 Det ligner et stor arbejde, som vil koste masser af tid og penge..
    Er båden det værd ?
    Kan du ikke oploade nogle pic, der viser hele båden ?


  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   15. feb 2015 Jeg har kun givet 2500 kr. for båd med 25 hk mercury motor og uindregistreret trailer.

    profilbillede
  • #8   16. feb 2015 De stiviere du snakker om er spanterne. og de er yders vigtige. en af grundene til at bunden er revnet, kommer nok af at spanterne er rådnet/banket i stykker.
    hvis du ikke skærer de gamle spantere væk og lægger nye i, vil bunden ikke holde til mere ind tomgangs sejlads i fremtiden. især når båden er så fladbundet. spanterne ser i forvejen noget underdimensioneret ud. , hvilket nok også er en af grundene til deres nuværende stand


  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   17. feb 2015 Vil det kunne betale sig at lave når båden med uindregistreret trailer og 25 hk mercury påhængsmotor kun har kostet 2500 kr.

  • #10   19. feb 2015 Du skal bruge 20-30L polyster og tilsvarende glasfiber vil jeg skyde på. til spanter og nyt gulv. samt måske 3 krydsfiner plader ca. og så en masse gå på mod. det tar mindst en uge, hvis du går fuld tid med det, og ved hvad du laver.

  • #11   20. feb 2015 Det Jens skriver lyder meget rigtigt denne gang men
    20-30 liter/ kilo poliester og måtte lyder nok lidt i overkanten men det er et stort arbejde der venter dig men du kan kikke i min profil og se hvordan vi lavede min bund og hæk men u få hurtigt brugt en tusse eller 2 inden du er færdig
    Hvor i lander befinder du dig med båden ????


  • #12   20. feb 2015 øv øv Sønderjylland for ellers ville jeg da gerne se båden og give dig nogle tips men vi bor næsten i hver vores ende af Danmark øv øv


  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   20. feb 2015 Ja øv.

  • #14   20. feb 2015 men hvis du starter med at stikke i fiberen og finde ud af hvad der er sundt og hvad der er noget lort så er der såmænt ikke svært at lave men det tager bare en masse tid og HUSK at der er bedst at ikke støbe med poliester under 15-17 grader med max 1,5 % hærder


  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   20. feb 2015 Okay jeg ved ikke helt om jeg går i gang med det eller om jeg kigger mig om efter en anden båd.

  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #16   20. feb 2015 men tak for hjælpen.

  • #17   20. feb 2015 tjaaaa men hvis motoren starter og kører fint så har du da stadig lavet en ok handel

  • Sonny M
    Sonny M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #18   20. feb 2015 Ja det er det jeg tænker det er en fin motor den er fra 98 og op ved ikke hvilken årgang, men den kører fint.

Kommentér på:
Reparation af revnet glasfiber

Annonce