{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sandblæsning af bund
  • #2   11. dec 2019 du skal være MEGET sikker på at det firma du vil anvende har forstand på at blæse en båd, du skriver ikke om det er glasfiber eller hvad den er lavet af.
    Men hvis det er glasfiber vil jeg godt nok tænke mig om INDEN det skal gøres, da det kan gøre vældig skade på på fiber ..... har fået en motor klap på bil blæst engang, den var totalt ødelagt pga. trykket den blev blæst med, de havde INGEN ide om at blæse en tynd klap..
    så vær meget forsigtig og få ALT på skrift om evt skader der kan opstå, men det kan nok godt være svært at få et firma til at skrive under, for de ved ikke hvad der gemmer sig ( og heller ikke sikkert du ved det )


  • #3   11. dec 2019 Hmm... Hvis man Kan find på at sandblæse motorhjælm. Altså tynd metal/plade. Så tænker jeg ikke man er alt for klog. Jeg har selv sandblæst en fiber båd. Det blev super godt. Så spring du bare ud i det

  • #4   11. dec 2019 Tak claus smiley
    Det kan man godt.... hvis man har forstand på det og bruger det rigtige tryk... men du her måske prøvet ? smiley .... altså bare at skyde løs smiley smiley for så kan man ikke ! ! !
    Så igen .... man skal vide hvad man skal og ikke indleverer til en hver der siger de måske kan..... derfor livrem og seler og på skrift ! ! !


  • #5   11. dec 2019 Skal man sandblæse tynd metal. Bil el lign så må det absolut være en hobby blæser der dkal bruges. Den jeg brugte var fn blæser som bliver brugt til huse og lastbiler og andet kraftigt grej. Den er absolut ikke til tyndplade og lign 👍;)

  • #6   12. dec 2019 Det er glasfiber hvor der er mange løse skaller på måske skal man finde en der kan isblæse istedet for?

  • #7   12. dec 2019 Det var sådan min gl båd var på det meste af bunden. Jeg sandblæste den og spartlet den op igen. Det blev rigtig godt og pænt

  • #8   13. dec 2019 skaller ? ? er det gelcoat der skaller ? eller er det bundmaling ?
    Tag et billede så man kan se..... hvis det er gelcoat der skaller .. ja så skal du tjekke for osmose, da der højst sandsynligt så også er skader i selve fiberlaget, da det vil trække fugt ind hvis gelcoat er skadet ( huller - revner i gelcoat )
    En evt blæsning vil måske skade gelcoat og den vil du helst beholde så hel som muligt, da den jo beskytter fiber delen... du vil ved for højt tryk under blæsning få appelsin huds agtig overflade på den flade du blæser, og det man helst vil have er en super glat og jævn flade ( pga skidt og møg bedre kan sætte sig i en ujævn flade , samt den modstand der er ved ujævn flade kan gøre noget ved farten/måden båden glider igennem vandet, men først og fremmest at det er helt tæt ).
    Håber det giver mening ! ! ! det lød fornuftigt i mit hovede, men måske lidt rodet skrevet ... sorry


  • #10   13. dec 2019 Det er kun bundmaling
    Vil sige tak for de gode råd


Kommentér på:
Sandblæsning af bund

Annonce