{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin i tanken? i vinterhi?
  • #1   14. nov 2006 det sker der sgu ikke noget ved.. alt det der oktantals forsvinden er mere teori end praksis

  • #2   14. nov 2006 Sørg for at tanken er fyldt,ellers bliver benzinen halv dårlig,også for at undgå kondensvand.Man kan også købe noget til at hælde i benzinen til vinter opbevaring.
    Men hvis jeg var dig ville jeg nok tømme den.


  • #3   14. nov 2006 Bare fyld tanken helt op for at undgå kondensvand, benzinen her i landet er af sådan en kvalitet at der ikke sker noget ved at det står vinteren over.
    Jeg gjorde det sidste år og den sejlede uden nogen som helst problemer på det.


  • #4   14. nov 2006 Benzinen vil efter ca. 3 mdr. udskille harpiks og fernis. Dette skyldes, at benzinen fortsætter en langsom og løbende raffineringsproces. Og hvis det er olieblandet benzin, vil raffineringsprocessen ske hurtigere.
    Harpiks og fernis vil sætte sig i karburator, filter m.m. og kan sidde pokkers fast. Det er bl.a. det man nogle gange ser, i bunden af smømmerhuset på karburatoren. Man kan dog tilsætte additiver mod denne raffineringsproces, samt additiv mod kondensvand.
    Men typisk tegn på, at benzin er blevet for gammel, er at lugte til det. Har det en begyndende lugt af rådne æg, så smid det ud.


  • #5   14. nov 2006 Tjaa, vi har aldrig haft problemer med benzinen efter vinteren.
    Da vi fik båden havde den stået med det samme benzin i 2 år, og det kørte den sgu fint med..
    Vi gør sgu ikke noget ud af det.. Da vi som sagt aldrig har haft problemer med det..


  • #6   14. nov 2006 fyld tanken op så sker der ikke noget, den skal vel afsted igen når det engang bliver påske

Kommentér på:
Benzin i tanken? i vinterhi?

Annonce