{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Motor/sejl - Ven/fjende ? ? ? {{forumTopicSubject}}

Efter et par år på Roskilde fjord som Speedbådsejler vil jeg herigennem spørge til om det gælder hele Danmark når jeg påstår at sejlbåde har bekymrende svært ved at hilse ?
- Vi er jo gode nok når vi trækker dem fri.

Hilsen en IKKE konflktsøgende "motorsejler".


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor/sejl - Ven/fjende ? ? ?
  • #1   24. nov 2004 Hvis man bare sejler pænt og stille forbi dem, så er de flinke nok til at hilse herned i det sydlige ( ved farø-broerne) hilser også på dem.

  • #2   25. nov 2004 Kattinge Vig (Lerskrænten) er et super godt sted - måske det bedste i fjorden. Det jeg mener er bare at sejlbåde sætter alle med motor under ét... Og der er nu en gang forskel på den typiske brug af en 16 fods Glastron fra '82 med 150 gamle 2-takts-HK og så f.eks. min CROWNLINE / REGAL med kone og 3 børn.

  • #3   25. nov 2004 Helt i orden. Jeg plejer at sejle sammen med de 2 x CROVNLINE 268/Chaparral240 fra Roskilde havn.
    O.B.S. Jeg forventer at sejle i REGAl'en til sommer - og hvis vi mødes så gir jeg en "blå cola"

    P.G.


  • #4   26. nov 2004 Her i Kolding har jeg ikke lagt mærke til at os fartgale ikke kan hilse på lystsejlere eller omvendt. Men det kan jo være svært at nå med 45 knop smiley

    Nej bare man opfører og tér sig ordenligt er der ingen problemer.


  • #5   27. nov 2004 Og nu til det store spørgsmål...........

    Hvad sejler hhv. Du Lars T / Spi D i ? ?

    - Det kan jo være at vi "kender" hinanden uden at vide det.

    Peter


  • #6   28. nov 2004 Det er sgu da en flot og MEGET velholdt båd - Desværre kan jeg ikke umiddelbart huske at have set den. Personligt ligger jeg min Crownline i i Veddelev havn men skal leje en "fast" plads i Roskilde Havn til Regal'en næste sommer.

  • #7   28. nov 2004 Har egentligt altid været tilfreds med Veddelev (rene toiletter) Men........... Veddelev er IKKE ment for speedbåde. Yderligere er det et problem når "dumme" surferer uafbrudt holder ulovligt parkeret foran slæbestedet og havnefogeden blot siger "hvad skal JEG gøre".

Kommentér på:
Motor/sejl - Ven/fjende ? ? ?

Annonce