{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Båd til CVR nummer.
  • #1   27. jan 2020 Der skal i princippet ikke alverdens til andet end en pose penge.
    Du skal være opmærksom på beskatningen af båd i virksomhedsregi - før i tiden var det lukrativt for et firma at købe båd fx til ledelsen, men efterfølgende skatteregler satte en stopper for det.



  • #3   29. jan 2020 Hvad mener du at momsen begrænser dit marked..?

  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #4   29. jan 2020 Hvis man ikke har råd til en båd uden at den skal over et cvr nummer så burde man nok ikke købe en

  • #5   30. jan 2020 Du er en klog mand Thorvald

  • #6   30. jan 2020 Jan L. Hvad mener du når du skriver at momsen begrænser..?

  • #7   31. jan 2020 Thorvald; Det var sgu´ en underlig holdning at have...Uanset, om båden købes privat eller til firma, så skal den betales.

    Hvad så med firmabiler? Hvis en bil skal over et CVR nr, skal man så holde sig væk fra det.......?


  • #8   31. jan 2020 Det jeg tænkte på er, at hvis man registrerer sin båd til et cvr nummer og laver en lille hjemmeside, hvor man udlejer sin dame med henblik på teambuilding, weekendoplevelser eller lignende så kunne man i princippet køre det som en lille hobby virksomhed og derved kigge efter en lidt dyrere båd? nogen ideer?

  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #10   31. jan 2020 Hej Rambo ikke mere mærkelig end din holdning angående firmabil fortæl mig lige hvorfor noget skal over på et cvr nummer hvis det ikke er for at trække det fra i skat,den slags kalder man fattigfint---næ du køb hvad man har råd til eller lad være

  • #12   1. feb 2020 Tror også det var en dødsejler. Det kunne bare være fedt at kombinere hobby med lidt indtægt. Og til andre kommentarer så er det selvfølgelig også fordi man begynder at savle lidt når man ser de nyere modeller. Man skal selvfølgelig leve efter evne, men man må godt finde smuthuller hvis ingen skade er sket. God weekend til folket

  • #13   2. feb 2020 Thorvald - du er mere blank end tilladt...
    Uanset, om det er privat eller firma, så skal pengene være der.

    Hvis en personalegode købes ind til et firma, så sker der beskatning af denne personalegode - sådan er det med firmabiler, både, gaver, mobiltelefoner osv.


  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #14   3. feb 2020 Ja Rambo man kan altid diskutere hvem der er blank her, mig eller dig jeg kender godt reglerne for firma ting men du svarer stadigvæk ikke på hvorfor noget skal over et firma hvis det ikke er for at spare penge

  • #15   3. feb 2020 Som privatperson bliver du beskattet af den personalegode, du får stillet til rådighed af virksomheden.
    Hvis firmaet ikke kan betale for en personalegode, så skal den afleveres tilbage fx bil, båd eller motorcykel.

    Jeg ved ikke om du har et arbejde, men hvis du har, så stiller firmaet vel også ting og sager til din rådighed, som du enten bliver beskattet af eller ej....Det kunne fx være kaffe, the, firmatøj osv. Hvorfor skal firmaet stille det GRATIS til din rådighed, uden at du bliver beskattet, og du endda har muligheden for at bruge det i privat regi...:)?


Kommentér på:
Båd til CVR nummer.

Annonce