{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælpemotor/Nødmotor
  • #2   17. feb 2020 Vi stoler også på vores motor ... men har sat beslag på til "nød motor" og det kommer der også på... livrem og seler smiley smiley smiley
    ALT kan gå i stykker smiley smiley uanset hvor nyt/velholdt det er, på vores gamle båd havde vi også på... fik 7-9-13 .. aldrig brug for den ... men man har det med at glemme at starte extra motoren op, tror vores blev "glemt" i et 1/2 år på et tidspunkt, da vi så tænkte på at starte den, var vi heldige at den startede ved andet hiv og kørte upåklageligt..
    Man skal også huske at have en tank med til den .. for hvis det er vand i benzinen der får hoved motor til at stoppe... ja så hjælper det jo ikke at sætte den tank til den lille motor smiley , og benzinen i DEN tank skal også holdes... vi havde stabilisator i vores tanke, og brugte tanken til lille motor som optankning til den store når vi havde været ude, så var benzinen ikke gammel i den lille tank smiley ... man skal jo også tænke vægt ! ! ! det er jo lige 35-40 kg extra der skal med.... god 2020 sæson smiley smiley


  • #3   17. feb 2020 Har en 5 hk 2t til nødmotor og trolling.

  • #4   17. feb 2020 Har aldrig haft en ekstra motor - og heller aldrig haft brug for det.

  • #5   17. feb 2020 Har en lille 3,5 hk påhængsmotor som ekstre motor, blir brugt når vi sejler over lavt vand hvor der kan være store sten. Og selvfølgelig også som ekstre sikkerhed. Men har ikke haft behov for det endnu...

  • #6   18. feb 2020 Jeg har tænkt tanken, og købt et beslag til en ekstramotor, men endnu ikke monteret det. Nu sejler jeg for det meste en-dags ture, og det for det meste på Limfjorden. Så min teori er at hvis det skulle gå galt på Limfjorden, så driver jeg i land et eller andet sted, inden for rimelig tid. Ellers har jeg to batterier og tænkt på at købe en lille elmotor som reserve.
    Og har tænkt på ekstra motoren i forbindelse med trollingfiskeri da min motor ikke er god til tomgang i længere tid. Pga. dens kølingsystem er beregnet til høje omdrejninger og ikke har nogen termostat.
    Jeg har kun haft et tilfælde af at måtte opgive at sejle retur, det var i forbindelse med tall-shipping i Aalborg for nogle år siden hvor jeg fik noget ålegræs op i kølevands indtaget inde i motoren. Så derfor har jeg nu lavet ekstra indtag på båden som er forbundet med benet via en slange.
    https://www.youtube.com/watch?v=7SF0HzfFCaM


  • #7   20. feb 2020 På min Ørnvuk var der monteret en fin 4 hk 4 takt Suzuki som nødmotor. Ud over at have 25 kg extra hængende på hækken gjorde det også ondt at se den badet i saltvandssprøjt hver gang jeg var afsted.
    Jeg har nu på Ebay købt en simpel 5 hkluftkølet 2 takts påhængsmotor som vejer 9 kg og derfor kan monteres hvis det bliver nødvendigt, men ellers gemmes under dørken indsmurt i voks. Jeg har et par liter syntetisk benzin ( bliver ikke gammel) klar til at hælde på hvis den skal igang.


  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   20. feb 2020 Meld dig ind i dansk søredningstjenste det er som at have Falckhjælp på vandet.

  • #10   20. feb 2020 Takker for jeres indput.

    Jeg har besluttet at det hæve/sænkebeslag jeg har liggende bliver monteret om 14 dage, jeg vil så finde mig en lille let motor på 2½ - 3 hk motor og så bare nyde mine ture med en plan B i baghovedet hvis den store motor skulle sætte ud, det sker nok aldrig da det er en Evinrude e-tec 50 hk. smiley :-)


  • Chr F
    Chr F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #11   17. jul 2020 Dansk Søredning er sikkert godt for nogen, men sker det du får brug for dem på sydsiden af Als er nærmeste station Rudkøbing eller Aarø, det tager jo en krig inden hjælpen når frem.

Kommentér på:
Hjælpemotor/Nødmotor

Annonce