2.445 visninger
|
Oprettet:
Biltema 2-komponents polyurethan {{forumTopicSubject}}
Står og skal til at male båden, når der bliver lidt vamere. Jeg har valgt Biltema's "topcoat" 2-komponents polyurethan. Mit spørgsmål er om jeg skal male den med pensel eller rulle, spray den på.
Har set på youtube de bruger ruller den på også "stryer" de henover med en pensel bagefter.
Gode tips modtages gerne. (båden er slebet ned i korn 800)
Mvh Steffan
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Vi har prøvet den der metode som blev vist på youtube, og det blev da noget hø, kan jo godt være at det bare var os der er nogle nødder ( slet ikke utænkeligt ) men der skal godt nok øvelse til , samt malingen skal have den helt rigtige tykkelse.
Rulle og maler pude kan bruges med et fin resultat, bare husk at fortynde malingen, da den er meget tyk og kan danne et " slip spor " fra rullen så det bliver lidt ujævnt, med slip spor mener jeg at når man trækker rullen slipper malingen ikke rullen med det samme, men trækkes lidt op på bagsiden af rullen inden det slipper ( håber det giver mening, det gør det i mit hoved ).
Jeg har lige købt et wagner sprøjte anlæg på DBA ... helt nyt, aldrig brugt.. men det har stået i 3 år, så han skulle bare af med det, det kan sprøjte med 2 k maling, så kik evt efter noget der ( jeg gav 500 for et anlæg der på den regning der fulgte med havde kostet 3200 kr på tilbud for 3 år siden ) ..... det bliver flot med sprøjt...
God arbejds lyst
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 26 Svar: 220
Det blev 100% perfekt!!!
jun 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9
Jeg har os prøvet og spraymale med en Topcoat og efterfølgenede vandsleb. hvad polerede du med efterfølge, syntes os den stod mat nemlig!.
Ps. mange tak for de mange svar allesammen
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 59
http://www.bauhaus.dk/sprojtepistol-w560-maritim-wagner.html
Jeg har i dag lagt første lag af biltemas primeren (mangler 3-4 lag endnu og så topcoat). Jeg har ikke den store erfaring med sprøjtemaling udover på dåse. Jeg vil sige at det var åndssvagt nemt, og jeg er ret overbevist om at selv en orangutang vil kunne gøre det.
Det færdige resultat kender jeg jo så ikke endnu, men inspektionen bagefter var meget meget lovende
Biltema 2-komponents polyurethan