{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
220 visninger | Oprettet:

Brænstofstank {{forumTopicSubject}}

Jeg har en alutank i min Chaparral der er er blevet utæt, 400 L. Jeg har kigget efter alternativ plasttanke men har ikke fundet nogen der lige passer og på samme kapacitet. Mit ? er så, kan det betale sig at få den renoveret, eller kan man beklæde den med glasfiber? eller er der andre gode input, på forhånd tak.

Kommentarer på:  Brænstofstank
  • #1   20. mar Benzin eller diesel og HVOR er den utæt.
    + er den til at få ud ?

• #2   21. mar Slib den ren udvendig, og sandblæs de steder hvor du har huller, så alt de dårlige kommer væk. Bland noget epoxy kit (biltema Art. 36-1303) og press det ned i alle hullerne. Laminer den herefter med glas fiber væv og noget laminerings epoxy (Biltema Art. 25-2135). Jeg brugte denne løsning på en alutank tilbage i 2012 og den er stadig tæt.

profilbillede
  • #3   21. mar Tak for tippet, det vil jeg gøre, Den ligner til forveksling den du har på billedet

• #4   21. mar Hej Thomas. Hvor mange lag glasfiber gav du din?

• #5   21. mar Husk hvis du bruger epoxy, skal det være pulverbundne, eller syede glasfibermåtter.

Emulsions bundne dur ikke (mener det er dem de har i biltema) i det hele taget bør man ikke bruge emulsions bundne heller ikke til polyester, da det ofte vil give problemer med osmose.
    Nu ved jeg ikke i disse Corona tider, men har handlet epoxy her, de har et godt udvalg og fine priser, hurtig levering og lav fragt. https://www.r-g.de/

Hvis du vil give tanken 2 lag fiber kræver det jo nogle kg epoxy.
    Bauhaus har West system epoxy, det er rigtig nemt at arbejde med, men lidt dyrt synes jeg.
    5 kg koste ca 1200, og så er det vist 500 kr for 1 kg hærder. (som jeg husker det)

Kommentér på:
Brænstofstank

x