{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Tim L
Tim L
Tilmeldt:
8. apr 2020
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Træ til reperation af jolle {{forumTopicSubject}}

Hej Bådfolk

Jeg har en ældre jolle liggende, som har fået en 30 cm flænge, der heldigvis ikke går helt igennem, i siden lige under beslaget til åreren.

Det bliver for dyrt for mig at få den repareret med glasfiber, så har derfor kigget på lister af teaktræ, men kan simpelthen ikke finde nogle der er høje nok.

Biltema har nogle i fin længde og tykkelse, men syntes ikke at de er høje nok til at kunne dække ordentligt og stive af.
https://www.biltema.dk/baad/teak/teaklister/teakliste-2000040709

Min tanke var at smide en planke på hver side og skrue nogle bolte igennem og spænde dem godt til med møtrikker, så hele siden bliver stivet godt af, da den i forvejen er lidt "wobbly".
Jeg har cirka 12.5 cm fra siddepladen op til gummikanten - så en planke på 10x0.5x50 cm tænker jeg ville være optimalt at sætte på hver side.

Har i fornuftige og billige alternativer? Evt en anden træsort jeg kunne bruge eller bare gode fif?

Mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Træ til reperation af jolle
  • Tim L
    Tim L Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #1   8. apr 2020 Træblokken til årer har jeg skruet fra, da jeg alligevel ikke har årer mere smiley

    profilbillede
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #2   9. apr 2020 Hvis du giver det godt med fugemasse og plastik på indvendig side, kan den bruges til at plante blomster i.
    Hvis det er fordi den skal bruges på vandet, er du nød til at lave det ordentligt med glasfiber, det er sikkerhed, det drejer sig om. Hvis du kan gøre det selv, ser det ikke så slemt ud.


Kommentér på:
Træ til reperation af jolle

Annonce