{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.494 visninger | Oprettet:

Ny kaleche Ørnvik 510 fra 1979. Hvor ? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have en ny kaleche til vores lille båd, men hvor klarer man sådan noget henne ?
Kan de ikke købes færdiglavet, eller skal man have en til at sy en ny?

I så fald, hvor og hvem kan klare det på Fyn? Selvfølgelig til billige penge, da båden jo trods alt ikke er en guldmine værd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kaleche Ørnvik 510 fra 1979. Hvor ?
  • #1   2. maj 2020 De steder jeg har undersøgt er det uhørt dyrt.. 12-16000kr og det er for dyrt..
    jeg overvejer at sy en selv for jeg mangler også en ny til min.. ellers tænker jeg at sejle videre uden.. for kalechen skal alligevel laves om så jeg kan stå under den oprejst..

• #2   2. maj 2020 Fy for Søren da. Ja det er sku for dyrt til sådan en båd. Det er jo selve bådens pris smiley

Jeg glemte sku at tage det billede der til dig i dag, skal jeg nok lige gøre næsten gang.

• #3   2. maj 2020 Jeg venter svar fra en makker som har fået fat i en gut i Sverige som kan lave dem til under 50% billiger end i Danmark.. men som sagt kender jeg ik rigtig noget til det endnu da han ik har givet lyd endnu.. Og får jeg mere info får du en besked..

Mange tak det haster ik..

• #4   2. maj 2020 Min mor plejer at være rimelig vild til sådan noget syerske noget, hun syede nye dørsider, himmel og gulvtæppe til en gammel Opel Ascona B, som jeg renoverede for 10 år siden.
    Men kan sku godt være det er noget sværere med sådan en kaleche der, og så i den tykke og stive slags stof som skal bruges

• #5   3. maj 2020 Det kan godt laves for under 12-16.000.-.....
    Ingen problem

• #6   3. maj 2020 Don
    Det er jo så også det jeg mener.. det er muligt det er svært at sy i og kraftigt stof osv men det er ikke guld bare fordi der er få der laver kalecher

• #7   3. maj 2020 Nej, det er ikke guld....
    Men nu har jeg lavet kalecher i over 20 år...
    Så jeg ved godt hvor lang tid det tager, hvad det koster osv....

• #8   3. maj 2020 Ja det er også det jeg mener med at det er svært at sy i.. tror gerne det tager lang tid for den skal jo efter nogen mening gerne sidde så stramt at den dårligt kan komme på.. men send mig evt en besked hvis du kan tilbyde et bedre tilbud end de andre.. og for at spare en masse tid snakker vi under 10.000 og stod det til mig nok noget omkring 5000kr for en ny og efter mit hovede en simpel kaleche.. men sig da til hvis du kan tilbyde noget..

• #9   3. maj 2020 Enig, du må da lige sige til hvis du kan tilbyde en god pris på sådan noget.

Priserne på kaleche skulle ikke gerne være dyrere end selve båd inkl motor jo smiley

• #10   3. maj 2020 Tidsforbrug og materialer til en kaleche en jo stort set ens, uanset om båden er 10 eller 60 år gammel..

• #11   3. maj 2020 Steen. Det har du helt ret i selvfølgelig. Den gør bare 10 gange så ondt hvis kaleche skal koste mere end hvad båden er købt for, og hvad båden er værd smiley

• #12   3. maj 2020 Ja, der er vi helt enig😂

• #14   3. maj 2020 13#-Morten R....
    Arr, 11.000.- sparet i forhold til at få den lavet i Danmark?.. den tror jeg sgu ikke rigtig på....
    Noget helt andet er, at hvis du vil have den fra Norge, så kræver det at kalechemageren deroppe har lavet den før, og at det er en standart hyldevare......
    De har jo nok ikke været hernede i dk. Og lave en skabelon....

• #16   3. maj 2020 14#
    Det er da meget muligt at de har det.... Sandsynligvis...
    Men, det kræver jo så et bøjlerne er 100 procent magen til hinanden, på henholdsvis den båd de har lavet til i sin tid, og den båd der skal have en kaleche i Danmark....

• #17   4. maj 2020 Tænkte på om det ikke er muligt at reparere en kaleche i stedet for helt at udskifte den ?

vores kaleche er kun i stykker i det ene felt hvor det drejer sig om 30 cm, som er revet op. Det kan da ikke være den største opgave for en sadelmager? smiley

• #18   4. maj 2020 #17
    Selvfølgelig kan det repareres....
    Men om en saddelmager kan gøre det, ved jeg ikke....
    En sejlmager eller kalechemager kan helt sikkert....

• #19   5. maj 2020 Jeg har en Nordan 16
    Fik vasket og imprægneret kalechen, skiftet en lynlås, skiftet rude ca 1x1 m, efterset alle sømme og Rep der, hvor det var nødvendigt. Pris i Storkøbenhavn - 4.000 kr.

• #20   5. maj 2020 Ja det var til at leve med, lige at få den løbet igennem og skiftet lidt til den pris

• #21   5. maj 2020 #19-#20
    Hmm... 4000.-.....
    Du kan få en helt sprit ny til en nordan-16 for 8-10.000.-. ...
    Så ved jeg da ikke helt hvor billigt det er...

• #22   5. maj 2020 Jeg kender ikke priser, andet end de 10.000 - 16.000kr jeg har hørt.
    Hvis man kan få en sprit ny til 8.000kr, så er det selvfølgelig også billigt, men hvor kan du få det til de priser?

• #23   5. maj 2020 #22
    En kaleche til din båd kan godt laves til 8000.-kr...
    Men, hvis man, som andre herinde på båd Galleri.dk tror at man kan få en ny kaleche med ståhøjde, store vinduer, nye bøjler osv til den pris, så drømmer man!!!
    Jeg kan lave en rigtig fed og lækker kaleche til din båd for 8000.- hvis vi bruger de bøjler du har....
    Selvfølgelig med vinduer i siderne/bagi, og lynlåse så du kan er rulle den op...

• #24   5. maj 2020 Og det er bare lige det vi skal bruge.
    En kaleche som bruges når den ligger i havnen, som beskytter mod vind og vejr.

• #25   5. maj 2020 Her kan i se et eksempel på den lækreste og absolut dyreste løsning som jag kan lave til en Nordan 16....
    22/25 mm stænger, Høj sprayhood med lys "undertag", høj kaleche med aftagelige sider og lys "undertag"... Osv. osv...
    Virkelig en lækker kaleche, med masser af plads under, som stadigvæk kan ligges ned, så den er væk under sejllads...

profilbillede
  • #26   5. maj 2020

profilbillede
  • #27   5. maj 2020

profilbillede
  • #28   5. maj 2020 Skal kalechen "kun" bruges som afdækning når båden står på traileren, eller ligger i havnen, er dette det her eksempel en rigtig god løsning....
    (Havne/køre cover som jeg har lavet til en ryds-tumlar)

profilbillede
  • #29   5. maj 2020

profilbillede
  • #30   5. maj 2020

profilbillede
  • #31   5. maj 2020 Der ser sku godt ud.
    Bare for nysgerrigheden skyld, hvad ligger den store kaleche i af pris ? sådan cirka.

• Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 1
    #33   9. maj 2020 Hej Don-Karnage
    Jeg har en 17 fods Adec, den ligner meget den gule du har lavet, kan du give en ca pris på en kaleche til den.
    MVH
    Poul

Kommentér på:
Ny kaleche Ørnvik 510 fra 1979. Hvor ?

Annonce