{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
253 visninger | Oprettet:

Dokkedal Jalner? {{forumTopicSubject}}

Hej
Helt ny i forummet og ny i jollesejlads. Har købt en Dokkedal Jalner jolle 1978, dobbeltskrog, med Mercury Bigfoot 25 hk.
Fin jolle synes jeg, men må være ærlig og erkende, at jeg ikke ved så meget om jollen!?! Vil være taknemmelig hvis nogen vil hjælpe lidt med noget info om jollen og motor og evt. hvor man kan læse mere? Jollen skal bruges til lidt fjordfiskeri og småture.
Mange tak :).
VH
Rasmus

Kommentarer på:  Dokkedal Jalner?
  • #1   16. maj https://www.baadgalleri.dk/galleri/sogeresultat?search=Dokkedal%20jante

Der er lidt oplysninger hist og her...

• #2   16. maj Tak, ja det er jeg stødt på, men der står ikke så meget om selve jollen. Er nysgerrig vedr. hvor den er lavet og hvilken historie jollen har - hvem har tegnet den i sin tid og sådan? Har ladet mig fortælle den er lavet til fiskeri - den er temmelig bredbundet og klinkbygget, hvilket skulle gøre den stabil og sødygtig. Måske det dukker op. Tak igen.

• jens s
    jens s Online Tilmeldt:
    jun 2008

Følgere: 30 Både: 1 Emner: 15 Svar: 4.030
    #3   16. maj Ja det ligner en Jante
    De blev lavet på Djursland, Thorsager mener jeg det var, som jeg husker var det et lille firma, og husket ud af hovedet hed fabrikanten Johannes haaning.
    Så der er nok ikke det helt store at finde omkring dem.
    Men sidder der ikke en typeplade bagerst indvendigt i båden, det var der fra ny. ( i den 14 fods jeg havde)
    Min første jolle var en Jante 14 fod, som jeg købte fra ny af omkring 1973

Billede af Jante 17 fod

profilbillede
  • #4   16. maj Mange tak, det tjekker jeg op på :-). Fint foto...den jeg har købt er også en 17 fods. Har ladet mig fortælle at det er en Dokkedal Jalner, men du skriver Jante!?! Ved du noget om sødygtighed, god at sejle, kvalitet mv.?
    Tak.
    VH Rasmus

• jens s
    jens s Online Tilmeldt:
    jun 2008

Følgere: 30 Både: 1 Emner: 15 Svar: 4.030
    #5   16. maj Nej kender ikke den i 17 fod, men er den også fra 70érne tror jeg kvaliteten er fin.
    Kendte en der havde en Jante 17 fod, med en 35 hk motor, han var meget tilfreds med den, men han sejlede kun i fjorden, så ved ikke med sødygtigheden.

Ligner din ikke rigtig meget den jeg har sat billede ind af ?

• #6   16. maj jo, tror det er samme type båd. Du har ret det er en Jante :-). Må hellere rette det i profilen. Båden skulle være fra 1978.

Kommentér på:
Dokkedal Jalner?

x