{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Fortøje båd i bådplads som er for lang {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en Ørnvik 650 Weekend, 1500 kg, som jeg har bådplads til som er for lang til båden.
Bådpladsen er ca. 3,5 meter længere end båden og båden ligger med front mod broen, knap 1/2 meter fra.
Min båd ligger sammen med sejlbåde som bedre bliver i bådpladsen, da deres længde passer bedre.
Problemet er ved sidevind og normal vandstand, så ligger båden godt inde på naboens plads fordi jeg skal have lidt overlængde på fortøjningsreb på grund af tidevand.
Der er ikke ledige pladser som passer bedre.
Høje side at båd til venstre pæl og tilsvarende modsat går ikke på grund af påhængsmotoren.
Jeg har overvejet et kryds bagerst, men det bliver besværlig at få af og på eller lodder som skal være store på grund af båd vægt og kraft fra vind.
Ideer/råd søges.


Kommentarer på:  Fortøje båd i bådplads som er for lang
  • #1   24. maj 2020 Med mindre du krydser fortøjningerne i bag slipper du ikke for problemet, her hvor vi ligger har mange prøvet med forskellige løsninger uden held.

  • #7   24. maj 2020 Hej,

    Tak for jeres forslag, jeg har tov fra pæl til bro parallelt med båden i begge sider, for at styre på plads når jeg er på vej ud/ind, det vil jeg stramme mere op og sætte reb over til tovene i bag, så må jeg se om det hjælper nok.
    Det må være den nemmeste løsning, virker det ikke tilfredsstillende vil jeg prøve de andre forslag.

    /Peter Z





Kommentér på:
Fortøje båd i bådplads som er for lang

Annonce