{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.462 visninger | Oprettet:

Bådtrailer manglende reg.attest {{forumTopicSubject}}

Hej BG, har købt en jolle for lang tid siden med en bådtrailer. Denne bådtrailer mangler dog reg.attest og sidste ejer fik den ikke med da den blev givet til ham af en hustru, hvor hustrus mand var ejer og døde. Denne Reg.attest er formentlig blevet smidt ud og kender ikke vedkommende, så hvad kan jeg gøre i denne situation? motorekspeditionerne ligger alt for langt væk til at bare køre hen at spørge ad.
vh chr


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådtrailer manglende reg.attest
  • #1   31. maj 2020 Tror faktisk ikke du kan gøre noget desværre.
    Jeg står i lign situation, og det er hvad jeg har fået fortalt


  • #2   31. maj 2020 Hvis der stadig sidder en nummerplade på så burde du kunne få en ny.
    Eller hvis du kender det nummer den sidst var registreret på så kunne du jo spørge om muligheden.
    Prøv evt. at rådføre dig med den lokale syns mand, måske han ved hvordan.


  • #3   31. maj 2020 Slutsedlen mail til skat. Ansøg om tilladelse til syn og registrering. Har du ikke en slutseddel laver du en husk stel nr. Skal fremgå og evt nummer plade hvis den kendes. Sådan er proceduren for sådan en sag..

  • hans H
    hans H Online Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #4   31. maj 2020 #3
    går den, hvis det ikke er sidste ejer der står som sælger..?


  • #5   31. maj 2020 Ja du skal bare forklarer ganske kort hvad du ved om historien om den. Det er ikke din skyld den aldrig er blevet omregistreret. Så skal du overføre 100 kr til deres konto men det for du på mail hvordan..

  • #6   31. maj 2020 Du skal fremvise en kvittering på du lovlig har købt eller modtaget traileren, vel at mærke fra den senest registrerede ejer, (normalt kan du hjælpes med at finde ejer hos en synsmand, parkeringsselskab eller forsikringsselskab,) de har adgang til registeret,det er så nemmest at møde op hos skats motorcenter med en slutseddel (kræver at den gamle ejer vil underskrive en sådan) så har du en ny attest inden for en uges tid.

  • #7   31. maj 2020 Nogle gange behøver den gamle ejer ikke skrive under ved at køretøjer købt på auktion her er det nok med faktura fra auktionshuset. men ved ikke hvis det er private handler

  • #8   31. maj 2020 Har skrevet den rigtige fremgangsmåde. Ingen må udlevere tidligere ejers navne. Person dataloven..

  • #9   31. maj 2020 Det jeg fik oplyst på motorkontoret var at der skulle dokumentation HELT tilbage til registreret ejer, så slutsedler på alle handler der har været, eller evt. en slutseddel med registreret ejer og din underskrift.
    Kan ikke udelukke at det kan lade sig gøre, men det er ikke "bare" lige at få det (læs, normalt er det umuligt).


  • hans H
    hans H Online Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #10   31. maj 2020 #5
    ok, for den går ikke ved biler.. så derfor står jeg stadig lidt tvivlende ved en trailer..


  • #12   31. maj 2020 Det kan man jo skrive og kommentere på længe. Men har nu prøvet det tit. Det er fremgangs måden ved skat.

  • #14   31. maj 2020 kun ejer af trealer,ham som den er indregistret til kan ansøge en ny.,står selv i samme problem, har hverken reg eller no plade

  • #15   1. jun 2020 Kender du ikke tidligere registreret ejer, så er traileren kun brugbar som ophalervogn.
    Du kan ikke få en ny registreringsattest.

    for at få viden om tidligere registreret ejer er man nødt til at omgå loven.
    EN synshal kan se navnet på tidligere ejer.
    Kan man så få fat i navnet, så kan man henvende sig og spørge om de vil rekvirere en ny, som du så kan få og så kan du syne og omregistrere den.


  • #16   2. jun 2020 Frank
    Det er ikke helt rigtigt, jeg købte en bil på Ringsted bilauktion uden reg attest jeg kendte ikke tidl reg ejer men med faktura fra auktionshuset kunne jeg få ny reg attest og nummerplader, dog kun i skattecenter
    Så rent teoretisk kan man tage en trailer uden reg attest indsætte på auktion og selv købe tilbage så har man jo en faktura


  • #17   2. jun 2020 Lars N
    Det er selvfølgelig en mulighed,da der vist gælder andre regler hvis den er købt via auktion.
    Om det virker ved jeg dog ikke da jeg aldrig har prøvet det.
    Men det er dog også en fordyrende metode, da du derved både kommer til at betale gebyr som sælger og som køber.
    Desuden risikere man at en anden køber traileren:-)

    Ringsted bilauktion betingelser:
    Vores salærer er Danmarks laveste. Private købere eller sælgere betaler 10% af budsummen, dog mindst kr. 400,- excl. moms og maximalt kr. 3.600,- excl. moms.


  • #18   2. jun 2020 5#, 8# og 12# han lyder da som om han har prøvet det før. Måske arbejder han med der til hverdag.

  • Kurt P
    Kurt P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 1
    #19   5. jun 2020 Ring til motorstyrelsen der kan man få en ny
    Hvis du har registreringsnummer og stelnummer
    Der skal du skrive en ansøgning og en tro og love erklæring på at det er dig der ejer den
    Og så en kvittering på du har betalt 100 kr
    Har lige prøvet det samme


  • #20   7. jun 2020 19# lige præcis.

Kommentér på:
Bådtrailer manglende reg.attest

Annonce