Erfaringer med 4.3l V6 mercruiser (saltvandskølet) {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har fundet drømmebåden i Norge, en searay 200 overnighter med en 4.3l mercruiser V6 (omkring 200hk)Men er lidt bekymret for vedligeholdelsesomk og driftsomkostninger forbundet med sådan en motor. Nogle der har erfaringer med denne motor og/eller vedligeholdelsesomk. Jeg påtænker mig at den skal transporteres med kran hvert år fra et stativ.
(Jeg er orienteret omkring import told/moms og ce godkendelse).
Mange tak på forhånd.
Gerne for og imod denne motor, da jeg kommer fra en Nordan 18 med påhængsmotor.
apr 2016
Følgere: 1 Svar: 36
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 47
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
apr 2016
Følgere: 1 Svar: 36
Men igen, hvor mange timer sejler man på en sommer? Hvor mange af timerne er i tomgang?
Vi plejede at have 50 - 60 motor timer på en sommer, og min umiddelbare mavefornemmelse er at vi brugte 5-7.000.- på brændstof.
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
apr 2016
Følgere: 1 Svar: 36
Jeg ville personligt ALDRIG vælge 3.0....
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 46 Emner: 14 Svar: 21
Erfaringer med 4.3l V6 mercruiser (saltvandskølet)