{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.695 visninger | Oprettet:

Kristian S
Kristian S
Tilmeldt:
18. jun 2020
Emner: 1 Svar: 2

Import af båd fra Schweiz {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har kig på en båd fra schweiz hvad skal man være opmærksom på, tænker på import, der skal betales moms hvordan forgår det? Plus hvordan tænker i med hjem transport, (info) der er ikke trailer med.

Hvad gør man med moms og hvordan med hjemtransport?
Plus hvordan finder man ud af om der er gæld i båden?

Ps.
Båden er CE mærket.
Mvh
Kristian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Import af båd fra Schweiz
  • #1   19. jun 2020 www.båd.dk/import

    Alt efter størrelsen og brugt prisen.
    Men hvis under 1500Kg og under 15000 euro, ja så ville jeg da bare hægte en dansk bådtrailer på krogen og hente den hjem.



  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2020

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   19. jun 2020 Hej Kim
    - Båden vejer 2800kg og det er under 15000 (7000) euro, ville konklusionen også være at hente den selv?
    - Kan se den er 270 cm bred hvilket er lige lidt over normal brede, men tænker, hvis fender listen bliver taget af, at jeg kan komme inden for de 266cm.


  • #3   19. jun 2020 Hmmm...det vil jo nok kræve en 4x4, trailerkørekort og en 3500kg trailer

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2020

    Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. jun 2020 Ja en bil med 3500kg på krogen og trailer er ikke problemet, spørgsmålet gik på om det kunne betale sig at bruge 30 timer + udgifter på at hente den, og hvad udfordringer der var ved at få den ud af schweiz.


  • #5   19. jun 2020 Fisk. Har kun prøvet at hente både i Sverige og Holland.
    Men kan ikke se at der skulle blive problemer m.h.t grænsen mellem Schweiz og Tyskland.
    Og det er kun dig selv der kan beslutte om du vil bruge 30 timer på opgaven. Fordelen ved selv at hente den, er jo at du kan fysisk gennemgå skibet, teste motor..........osv


  • #6   23. jun 2020 Hvis båden koster 7000 euro tror jeg ikke det kan svare sig at få den transporteret herop, En lastbil op gennem Europa koster immervæk en slat penge.

    Til sammenligning fik jeg en MC kørt fra Norditalien til Danmark for 600€. Den passede i en kassevogn, og der stod 4 andre MC'er på samme tur. Det var et krav fra sælger at jeg havde papirer på transport ud af Italien, ellers havde jeg selv hentet den på trailer.

    En tur derned selv med 2200kg på slæb er jo heller ikke billigt. 12km/l derned og 5-8km/l hjemad hvis du er heldig? 2x 1500km? det er over på 3000kr blot i brændstof, plus slid på bil og trailer - nok andre 3000kr. Men tag det som en fornøjelsestur og hyg dig undervejs, så betyder det mindre.

    Tænker ikke der er det store problem ved indrejse i Tyskland, der er jo ingen der kan se det ikke er en båd du har haft med hjemmefra? Men måske du skal læse op på de tyske love mht trailerkørsel, det er sikket hvor du får den største risiko


  • Nils P
    Nils P Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #8   26. jun 2020 vi hentede en Dragonfly 920 swing wing i Nürnberg 2009, hægtede den bare efter min Q7 og kørte hjem. Den overholdt almindelige trailer mål. den va 2,55 bred 3,95 høj med mast liggende ovenpå og 11,5 meter fra krog og bagud, samt 3,5 tons smiley Det var snært på, men alle mål holdt. Vi mødte en Polizei bil som lå på lur, men os gad de ikke stanse, selvom trailer var tyst reg og audi dansk.

Kommentér på:
Import af båd fra Schweiz

Annonce