{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Marcus M
Marcus M
Tilmeldt:
28. jun 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Spartle ny støbt glasfiber {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har udskiftet hækken på min speedbåd, og er færdig med glasfibermåtter.

Men jeg syntes det er lidt ujævnt flere steder, og har købt noget glasfiberspartel med små tråde.

Kan det bruges til at spartle det helt perfekt? Har set mange videoer, men der bruger folk bare epoxy, men symtes at det er for dyrt med epoxyspartel

Vh Marcus


Nærlokale nyheder til Thisted og omregn
Læser du heller ikke den fysiske avis mere, så kan du på Vores Thisted få alle opdaterede nyheder fra lokallivet i Thisted. Det glæder alt fra den lokale sportsklub til artikler om de dyreste villaer i byen.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Spartle ny støbt glasfiber
  • #1   29. jun 2020 Hvis glasfiberspartlen er på polyester basis, så kan du sagtens bruge det til at jævne det grove. Derefter ville jeg spartle efter med noget gelcoate spartel.

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   29. jun 2020 Okay kan jeg også det når jeg har brugt vinylester til glasmåtterne? Det er en mellemting af polyester og epoxy, har læst at hvis man færst hsr brugt det så hæfter polyester ikke så godt.

    Hvordan fungere gelcoate spartel, hvor store ujævnheder kan man rette med det?


  • #3   29. jun 2020 Du ku også prøve denne polyester spartel. https://www.harald-nyborg.dk/produkt/metal-spartelmasse-2-kg. Hvis den ikke binder godt nok på vinylester har det ikke været den helt store udgift. Den er nem at slibe spejl blank. Og det er muligt at lave helt usynlige overgange, (da der ikke er tråde i).. Et minus er at den ikke tåler ret meget "slag", da den er helt ufleksibel, og som sagt helt uden glasfiber tråde.

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   29. jun 2020 Det er nogle steder 5 mm når man står med en retteskinne og andre steder 2-3 mm og så lige et enkelt lidt større hak ca 8mm.

    planen var at tage det værste med noget spartel før gelcoate spartel?

    kan jeg evt blade fyldestof i det jeg har tilbage af vinylester, og bruge det som spartel? og så gelcoate spartel til sidst?


  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   29. jun 2020 men må jeg godt/ virker det ordentlig med polyesterspartel ovenpå vinylester?

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   30. jun 2020 Okay prøver jeg, hvor længe skal der gå fra at jrg har spartlet til atdet er hærdet nok til gelcoat?

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   1. jul 2020 Havde tænkt at blande parsfinolie i sidste lag gelcoat, for ikke st skal til st kæbe både gel og topcoat.

    Hvor længe skal spartlen stå og hærde og dampe af, før jeg kan male med gelcoat?


  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   3. jul 2020 Som du selv er inde på hæfter polyester baserede produkter ikke så godt på venylester så der er kun en vej tilbage og den heder epoxy, både som spartel og som maling.
    som flere er inde på kan du blade forskellige produkter i venylesteren, men du vil ikke være i stand til hverken at bruge gelcoat eller topcoad oven på, kun epoxy maling og polyetan oven på epoxyen.


Kommentér på:
Spartle ny støbt glasfiber

Annonce