{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Hvordan fjerner jeg bedst malede striber på min båd.. {{forumTopicSubject}}

Hey how.. smiley

Hvordan fjerner jeg bedst malede striber på min båd..??

Bådens topcoat er jo ikke hvid mere, så er lidt i vildrede hvad jeg skal gøre uden at skulle male hele båden igen...

Hvis jeg sliber bliver jeg jo nødtil at male ovenpå og det vil jo være mere hvidt end resten af båden...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fjerner jeg bedst malede striber på min båd..
  • #1   2. jul 2020 Hej Morten,
    Nu er der jo nogle af de gamle både hvor det er gelcoaten der er gennem farvet. Så hvis det er tilfældet med din båd kan de ikke slibes af, uden at du kommer ind til glasfiberen.
    Hvis din båd er blevet mat kunne du jo prøve at slibe med fine korn 400 til det matte er væk. Derefter vandslibe med korn 800, 1000 og slutte med 1200. Så en gang lakrens/poleremiddel efterfulgt af noget marinevoks begynder den at skinne igen.

• #2   2. jul 2020 #Thomas Det var nu mest om der er en måde at fjerne på malede striber på den uden at skulle slibe og polere hele båden efter.. Striberne er ikke gået igennem topcoat, havde håbet det var tape/vinyl, men nej er malet på.....

Det må være et vinter projekt smiley Jeg har skrabet lidt i det forsigtigt med en spartel og med sol varmen er det til at få af, men kæft det bliver et stort arbejde... OMG..
    Tænker bare at det nærmest vil være mere synligt, hvis jeg sliber dem af, da det der bliver slebet vil være mere hvidt end det falmede...

• #3   2. jul 2020 Ved ikke hvordan det er med brunsæbe og gelcoate, men hvis man smøre brunsæbe på maling, og dækker det med vita-vrap så det ikke tørre ud. Så kunne det være at de bliver lidt blødere, så man nemt kan fjerne det med en spartel. Men igen ved ikke hvordan det virker på gelcoaten. Du kunne evt. prøve det af på et skjult sted på gelcoaten. det skal vist sidde et døgnstid for at virke. smiley smiley

Kommentér på:
Hvordan fjerner jeg bedst malede striber på min båd..

Annonce