{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Afstand i sømil
  • #1   28. jul Hej Henrik.
    Personligt bruger jeg en søkort app fra Navionics, det er ikke den billigeste løsning eller den eneste der er der ude. Men jeg er godt tilfreds, der kan lægges ruter ind eller følge hvor man har sejlet og den kan også fortælle ca hvor meget brændstof og tid det tager at sejle en rute ud fra det data du fortæller om båden.

• #2   28. jul En dansk sømil skal ikke forveksles med en international sømil på 1.852 m, selvom forskellen er på under 1 meter. En sømil deles i Danmark i 10 kabellængder, der fra metersystemets indførelse i 1907 er på hver 185,2 meter.

• #3   28. jul Som Rasmus skriver.
    Boating fra Navionics er god.
    Mener den koster 360 om året men første måned er gratis smiley
    Der er 134.2 NM på den tur du beskriver.

profilbillede
  • #4   28. jul 1Kilometer=0.539957Sømil

• #5   28. jul Krak har også et kort og en AP, men kender det ikke.
    https://tilsos.krak.dk/ruter#map=11.09/55.0346/10.5565

• #6   28. jul Hej med jer.

Takker for jeres informationer. De har hjulpet meget. Og tak til Morten for turstk.

Tak til Thomas M for app. Den er absolut brugbar. Glæder mig til næste års sejlads med Grevinden.

• #7   28. jul Som bonus info til navionics kan jeg fortelle at når et søkort område er hentet ned på ens device er det ikke nødvendigt med dataforbindelser. Er afprøvet midt i Østersøen også uden for det hentede søkort, og positions angivelsen er meget nøjagtig. Sejler selv på en færge hvor vi har sammenlignet positioner, og uoverensstemmelserne ligger i at skibet har GPS modtager i center af skibet og jeg står ude på bro vingen. Yderligere kan jeg sige at navionics søkortet er identisk med det digital vi sejler efter på færgen.
    Hilsen Rasmus
    Ps. når det er købt kan det konverteres til både Apple og Android. Skrev de i en mail til mig en gang.

• #8   4. aug Du kan også gå ind på Google Earth ovre i venstre side er der et ikon der ligner en kam hvis du trykker på den kan du sætte en markør og derfra kan du lægge en kurs, den beregner så hele tiden hvorlangt du har sejlet og kun i km.så derfra må du selv beregne

• Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 13 Svar: 3
    #9   4. aug Google earth kan vise sømil. Tryk på den lille pil ned ved siden af afstandsvisningen.

Hvis du vil gemme dine udmålinger/stier så skal du bruge Google Earth Pro på computeren. Alt google Earth er gratis, men det er satelitbilleder uden sømærker eller vanddybder!

• #10   4. aug Det virker sgu meget godt. Tag lige ruten fra Vallensbæk til ballen Samsø, og om jeg tager over Helsingør eller sydpå om Vordingborg er der ca 238 km.

• #11   4. aug 238 km.... så du har altså tænkt dig at ta bilen smiley

• #12   5. aug Hi hi. Nej da, blot målt afstanden på Google Earth vandafstand med fixpunkter

Kommentér på:
Afstand i sømil

x