{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med 120hk mercruiser diesel
  • #1   11. aug 2020 Det går nok an på hvad type båd det er og brugen af båden.
    Havde en 135hk til min gamle båd. Det syntes jeg passede fint til båden.
    Da ikke havets hurtigste båd. Men den var hurtigt ude af vandet og sejlede rigtig fint ved ca 15 knt


  • #2   11. aug 2020 Planen er ikke at ligge planende hele tiden. Men vil gerne ligge omkring de 15 knob i hele tiden ish.

    Det var også mere af hensyn til støj.

    Jeg har en båd udenbordsmotor nu, men synes simplethen bare der er noget over en indenbordsmotor, samtidig har jeg ønske/drømme om nogle længere weekend ture smiley


  • #3   11. aug 2020 Ved du Hvordan forbruget ser ud for en benziner?

  • #4   11. aug 2020 Min var en 3.0 indenbords benzin.
    Forbrug var ca 20-25l pr time ved 3400 rep som den gik bedst ved =15 knt

    Den var ikke lydløs.


  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.948
    #5   12. aug 2020 3.0´eren er en udemærket motor, men er hæmmet af mere motorstøj end de lidt større V6 & V8 motorer.

    1.7DTI motoren er en "farlig motor", som er kendt for at være upålidelig, og dyr i reservedele. Brændstofforbruget er omkring 15 - 20 liter pr. time v/ marchfart.
    Motoren er med tandrem. Motoren er produceret af Opel.

    EDIT: Hvis jeg skulle vælge een af ovenstående motorer, så blev det 3.0´eren.





  • #6   12. aug 2020 Jeg var glad for min 3.0
    I det 4 år jeg havde den var der aldrig noget galt. eneste udgift var service.
    Da jeg skulle have ny båd sagde, min mekaniker siger at Benzin er lagt billigere at holde en Benzin (service og dele ) så det billigere forbrug små både under 30 fod ville bliver overgået af mekaniker timer og dele.

    Om det er rigtig ved jeg ikke.


  • #7   12. aug 2020 Kender du noget til 2.8 diesel mercruiser eller Volvo tmd 98 hk

Kommentér på:
Erfaringer med 120hk mercruiser diesel

Annonce