{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg bruge? glasfiber byg!
  • #1   15. jan 2007 det er en meget tynd måtte 165 gram pr. m2
    se om du kan finde en 300grams.
    hvorfor er fiberen revnet, er der råd i træet derunder?
    hvis det er frisk nok derunder så slib det gamle ned til rå fiber og laminer med min 3 lag.
    du skal også have noget polyester/hærder.
    alu luftrulle, maske og handsker.

    spørg løs...


  • #2   15. jan 2007 Nej der er ikke rød i træet, så ved faktisk ikke hvorfor det er revnet... Hvor på nettet kan jeg købe alt det jeg skal bruge billigts?

  • #3   15. jan 2007 hvor i landet bor du ?
    her handlede jeg da jeg renoverede min jolle.
    10 kg polyester 10 m2 300grams måtter og alurulle.

    jeg tror jeg kom af med 11-1200.- men der er også meget mere end du skal bruge tror jeg.
    har du ikke et foto af dit skiv?


  • #4   15. jan 2007 eller af det du skal fixe mener jeg

  • #5   15. jan 2007 hold kæft det går godt her...........................
    her er linket

    http://www.glasfibercenter.city-map.dk/


  • #6   15. jan 2007 Oay.. ja så meget skal jeg vidst slet ikke bruge..
    Jeg var ved at lægge billeder ind i foto album men det virker ikke lige nu.. men prøver lige her senere idag igen..


  • #7   15. jan 2007 Jeg bor i Skive midtjylland

  • #8   15. jan 2007 kig på qxl der er en der sælger glasfiber til en ok pris

  • #9   15. jan 2007 Har kikket.. og søgt på glasfiber men kan ikke finde noget?

  • #10   15. jan 2007 okay... han har nok ikke annoncerne på altid så men du kan da få hans mail-adresse, så kan du da høre ham ad

    hans-henrik @ c.dk
    fjern mellemrummene på begge sider af @


  • #11   16. jan 2007 Når alt er slebet og du er ved rent fiber så husk endelig at vaske godt af i acetone lige inden du glasser, er der det mindste fedt binder det ikke.

    Jeg vil forslå at du bruger enten 300 gr eller 450 gr måtte,da de er forholdsvis lette at arbejde med, 600 gr kræver gerne lidt erfaring for at få det 100%.

    Riv (aldrig klip) måtterne til i den størrelse du skal bruge. Hvis du tager 3 lag så lad dem blive lidt større opefter. Smør polyester på dørken læg første lag glasfiber, pensel lidt polyester oven på og rul med en glasfiberrulle til glasfiberen er klar. hvide områder er luft der absolut ikke må være der. Starks første lag er ruller lægges 2 lag, der pensles polyester på, rulles o.s.v.

    Glasfiberen bliver langt stærkere når der rulles "vådt" i "vådt" og du sliper for en masse slibe arbejde, men det kræver at alt er organiseret og klar når du begynde at glasse.

    Husk at polyester kræver min 18 grader for at hærde rigtigt. Jo varmere det er desto hurtigere hærder polyesteren.



  • #12   16. jan 2007 Ja har godt nok også hørt at der skal være 18gr. så skal ha fundet en løsning da den står ude i en lade!

  • #13   16. jan 2007 Brug evt. nogle halogenlamper eller de små varmeblæsere man kan købe for ingenting. De er lidt dyre i strøm, men det er spildt arbejde hvis ikke fiberen binder rigtig.

    Sørg for at området du skal glasse er opvarmet inden du begynder, lad gerne din varmekilde stå et døgns tid så skulle det være fint.


  • #14   16. jan 2007 Brug din havekalece eller en presenning før og efter glasningen. At det ikke er 18 grader mens du ruller kan være en fordel for dig, for det giver dig længere tid til arbejdet, men så snart du er færdig lukker du båden og sætter varme på.

Kommentér på:
Hvad skal jeg bruge? glasfiber byg!

Annonce