{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mercury stumper billigst hvor
  • #1   3. nov 2020 Kommer helt an på hvilken del man mangler og til hvilken motor.
    E-bay,,, kan man godt finde nogle dele.
    Der var en gang hvor der var meget stor forskel på at hente det udenbys, men ellers syntes jeg ikke det er så slemt med de originale slid dele,
    prøv alternativt at spørge her,,
    https://www.bootshalle-braunschweig.com/
    Jeg har handlet der flere gane så absolut seriøst firma.

• #2   3. nov 2020 tak, men vil nu hellere støtte en dansk bådbiks, hvis de kunne give lidt rabat. i tyskland er det primært forskellen mellel 16 og 25% moms man sparer
    på ebay vinder jeg ikke meget. det er mest brugbart når man skal have ophuggede brugte stumper smiley
    tror jeg laver en liste over hvad jeg skal bruge og prøver at bede nogen forhandlere om en samlet pris. synes blandt andet det øverste motorophæng er pænt pebret, men de holder selvfølgelig også en del år

• #3   4. nov 2020 Det afhænger meget af, hvad du skal bruge af reservedele, men får du også rabat i NETTO fordi du fylder en indkøbsvogn....:)?

Du skal huske på, at det IKKE er forhandlerne, der bestemmer prisniveauet på reservedele, men importøren - mange tror fejlagtigt det modsatte.

• #6   4. nov 2020 #3 jeg er håndværker og kender kun til listepriser fra byggemarkeder, og hvis du der ikke beder om skarpe priser og tilbud på varen bliver du bollet godt og grundigt... skyhøje listepriser for at de kan give håndværkerne noget der ligner en god rabat(derfor kan vi også godt tillade os at bede om noget)... netto er en anden boldgade, men der bliver vi sq nok også snydt

• #7   4. nov 2020 Hej Steffen M,
    Hvilke dele er det helt konkret du søger?
    Og til hvilken motor?

• #8   6. nov 2020 Tårnhøje avancer på reservedele? Hvor har du det fra? Hvad tror du, at en bådforhandler tjener på reservedele, så skal jeg bekræfte, om du har ret?

Det er helt normal praksis, at der køres med to prislister: Engros og privat.

Køber man engros, så får virksomheder det som kaldes "forhandlerrabat", og sælger det videre til den vejl udsalgspris til den private kunde.

• #10   6. nov 2020 236,- kr. er incl. moms, ik?

Uden moms er prisen 188.80, kr.

Procentuelt er det en "dobbelt op", men i kroner og øre, hvor man har dialogen med en kunde er fortjenesten meget lille, specielt med hensyn til, hvad en 0-punktsomsætning skal være for at holde virksomheden flydende.

Jeg kan så afsløre, at et aut. Mercury / Mercruiser værksted har 38% i avance på reservedele op til en pris på kr. 5000,- excl. moms - herefter falder avancen meget stødt, jo dyrere reservedelene bliver.

Tøjbranchen kalkulerer ofte med langt over x3/4/5 i avance på en vare. Møbelbutikker kører konsekvent med mindst "dobbelt op" på alle varer excl. moms.

Man kan jo vende den om og spørge; Står din arbejdsgiver også i hoveddøren, når du møder på jobbet og siger "Hvad skal jeg give dig i timeløn i dag, Jensen"? Princippet er det samme med reservedele.....

At sælge en anode til 188.80,- kr. excl. moms, og have givet 84,- kr. for den, er en minimal fortjeneste. Der skal sælges RIGTIG mange før en sælger kan få en løn på 35.000,- kr. + bil + pension og alt det andet....

• #12   6. nov 2020 Udgangspunktet er, at forhandlerne i princippet kan prissætte varerne, selv om der findes en vejl. udsaglspris - det er der så flere der gør.

Jeg synes bare, at alverdens folk går i rabatten på alt til båden, og bruger oceaner af tid på det, for at spare nogle håndøre.....
    Der findes virksomheder som har to prislister: Det ene på nettet, og den anden hvis du ringer for personlig betjening. Gæt, hvilken er der billigst!

Man får tit den tanke om mange kunder; Tyv tror, hver mand stjæler.......

• #15   6. nov 2020 Den dag jeg begyndte at søge på internettet for alternative priser og leverandøre. var for nok ca 8-10år siden, da jeg skulle købe nye tændrør til min Mercury 115hk tower of power motor. Og gik ind til "Guldsmeden" i Gjøl, spurgte hvad prisen var på NGK BUHW, og fik at vide at prisen var ca 200,- pr styk som jeg husker. Og jeg skulle bruge 6 styk.,, Jeg blev følte virkelig at han var helt vild urimelig. Så derefter fik jeg opfattelsen af at de tar sku røven på dig. Så det satte mig for alvorlig i gang med at søge på nettet. Jeg kunne købe samme tændrør til 36,- pr styk i Tyskland på det tidspunkt. Så enten har branchen indset at deres pris politik ikke holdt vand, for prisen er blevet mere rimelig nu. https://mercuryparts.dk/shop/17-taendroer/21648-ngk-buhw/ Eller også vil Guldsmeden have guld for en almindelig vare,,,,.
    Men dengang at skulle give 1200,- for et sæt nye tændrør,,,,,,,hmmmmmmm no-go.
    Men syntes bestemt at priserne er blevet mere rigtige hos specielt hos https://mercuryparts.dk at det ikke kan betale sig at købe udenlands. Med mindre at det er specielle dele til high performance motore,,,. Men som skrevet tidligere, hvis det er en større mængde dele kan det måske betale sig at købe i Tyskland eller Sverige. Men man skal selvfølgelig syntes det er umagen værd, at bruge tid på at surfe på nettet efter stumper.
    Jeg syntes faktisk at det er lidt sjovt på de dyre dele,,,,.
    smiley smiley

• #17   7. nov 2020 Originale reservedele til Mercruiser / Mercury / Mariner er ikke nødvendigvis det rigtige valg - tro mig, jeg har været i branchen mere end 25 år.
    NGK rør er de samme, uanset, hvem der sælger dem.
    Ovenstående fabrikater har oplevet en eksplosiv stigning i recalls af deres reservedele, fordi de som oftest er produceret uden opsyn fx i Fjernøsten. Søvandspumper, manifolder og afgangsknæ er bare nogle få emner, der er svært behæftet med fejl, og ikke kan tåle saltvand igennem en kortere årrække!

Flere vil gerne have god service, kommunikation osv., men vil ikke betale mere end det billigste lignende produkt på nettet. Det kan ikke lade sig gøre.

Eksempel:
    Jeg tager 13000,- kr. for et komplet manifoldsæt til Mercruiser Dry Joint ( Made in USA ) og med 6 års garanti. Mercruiser tager 25000,- kr. for det samme, produceret i Kina og med 6 mdr. garanti - hvad ville du vælge?
    En kunde valgte mit sæt i sommer, og jeg monterede det på båden. Pris og montering var oplyst på forhånd, så alt burde være OK. Jeg monterede manifolderne og lavede nogle andre småting på motoren også efter aftale. Skriver til kunden, at jeg kommer tilbage dagen efter og samler motoren færdig.
    Kunden skriver til mig om aftenen, at han har fundet et manifoldsæt til det halve af mit på en hjemmeside i USA, men at han ikke vil betale for det, som jeg er i gang med at montere. Lang dialog imellem os på skrift, og det ender med, at jeg siger til ham, at det omtalte sæt ikke er identisk med mit, og at han ikke har regnet med fragt, told, moms og garantidækning - kunden flipper helt ud, og siger, at jeg ikke skal gøre mere ved motoren, og at han piller mine manfolder af, så kan jeg hente dem hos ham. I øvrigt, vil han ikke dække mine arbejdsomkostninger, kørsel osv, og det afviser jeg.
    Nu ligger sagen ved de danske domstole.....

• #18   7. nov 2020 jeg kan spare lidt ved at handle i tyskland /bootskram)fremfor mercuryparts.dk fx. har handlet hos mercuryparts før og oplevet god service så det bliver nok der igen. vi har desværre ikke længere en lokal marinepusher selvom vi har den største lystbådehavn på fyn.
    #thomas. jeg har en 100hk 2 takter fra 90 der skal have nye bøs og o-ring og seals i kronrør samt nyt øverste motorophæng, samt de 4 skruer det er sat fast med. koster mig lige knap 2k hos mercuryparts, så det har jeg bestilt. det vildeste er hvis man ser amerikanernes priser, så forstår man bedre de har råd til at holde deres fine både :S men der ryger nok også mange flere dele igennem så butikkerne lever af mængden af varer istedet for avancen på en en.

der går nemt DSB i sådan et marked. hvis man har for få kunder, så hæver man billetprisen for at få det til at hænge sammen, og risikerer at få endnu færre kunder.

Kommentér på:
mercury stumper billigst hvor

Annonce