{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Våd sort glasfiber {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg opdagede noget kedeligt idag da jeg gennemgik min glasfiber i hulrummet midt agter hvor bla lænsepumpe og dræn hul går igennem til forenden af båden.
Jeg trykkede på noget af malingen hvorpå der kom vand igennem. Da jeg kradsede det op med en hobby kniv var der ligesom et sort lag mellem glasfiberlagene på indersiden i båden hvor der er fugt og siver lidt vand ud igennem. Det skal lige siges at båden har stået på trailer i over 1 år og har ikke været i vandet. Det er et mindre område på måske 5x5cm mod bunden måske mere. Hvad faan er det, det lugter meget grimt det sorte stads, er det osmose?
Båden er en selco 18 fra 1971.
Jeg har fået den glasblæst og der var ikke tegn på glasfiberpest i det ydre skrog. Efterfølgende har den fået bundmaling.
Der er ikke umiddelbart andre lignende problemer i resten af båden.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Våd sort glasfiber
  • #2   16. nov 2020 Jeg synes ikke umidelbart det har den der beskrevne eddike lugt. Hvordan ift at få det tørt det duer vel ikke at lægge glasfiber på noget der er fugtigt? Men Fedt tak for rådet! 👍👍

  • #4   16. nov 2020 Tjek lige at der ikke er råddent træ nedenunder.


  • #5   17. nov 2020 jeg tænker at smide noget epoxy og glasfiber på i stedet det har jeg gjort på resten af båden. ok til tørring den står i en lagerhal så jeg kan godt sætte varme på den.
    umiddelbart er der ikke træ der, da det er i et hul rum mod bunden af båden.


  • Torben O
    Torben O Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 8
    #6   19. nov 2020 Du skriver at du har fået den glasblæst og der efter bundmalet. Hvad blev den bundmalet med? og hvor mange gange blev den overmalet? Endvidere er båden lavet som synkefri, kan der være skum under dørken, som har optaget fugt med tiden, og det kan være mange liter vand der kan være i det. hvis der er træ i spanterne/vanger kan disse også være ved at rådne væk. Nok derfor den sorte farve på vandet. Men få det ordentligt undersøgt, og lig ikke bare noget glasfiber over. Hvis der er meget vand i de bærende dele, kan frosten til vinter, gøre særdeles meget skade, når vandet fryser.


  • #7   20. nov 2020 Hej Torben. Tak for input og god pointe. Jeg har fjernet alt skum ude for i båden og det var nu helt tørt. Jeg har dog ikke skåret glasfiber/dørken op midt på båden.
    Den er malet hos prof med antipest grunder (epoxy) og så hempel hardracing 3 lag bundmaling så vidt jeg har forstået.
    Men i så fald skal hele dørken skæres op og der skal lægges ny glasfiber og træ. Jeg har lige bygget nye bænke og nyt interiør så tanken om at det hele skal af igen er ikke så lokkende. Er der en nogenlunde nem måde at finde ud af om der skulle være vand i skummet og træet ikke har det så godt?
    Det har ikke været svært at få skruer til at fæstne med de trælister jeg har skruet fast igennem dækket.


Kommentér på:
Våd sort glasfiber

Annonce