{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Lokale nyheder fra Hundested
Find DINE lokale nyheder på Vores-hundested.dk. Læs om alt der rør sig i byen.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fordele/ulempe ved katamaran båd
  • #1   10. jan 2021 Hej Patrick.
    Miki ligner meget den bådtype der hedder Limbo.
    Jeg havde en kammerat der havde en tilbage i 80’erne som vi på vandski efter da vi var store drenge.
    Den planer rigtig nemt, er stabil når man bevæger sig rundt i den når man ligger stille, men den har en tendens til at ‘pounde’ rigtig nemt - dvs. fronten vil gerne hoppe op og ned da bundens udformning gør at den har svært ved at skære gennem bølger når man sejler.

    Mvh


  • #2   10. jan 2021 Ja okay planen var at jeg mest ville bruge den til fiskeri og så vandski et par varme dage om året men hvordan er den at sejle i hvis man fiske en dag i Kattegat og vejret pludselig vender og der bliver lidt bølger på?

  • #4   10. jan 2021 Du får ikke en mere stabil jolle og de er hurtig oppe og plane Falck har brugt dem i mange år og ikke uden grund

  • #6   10. jan 2021 Ja okay mange tak for svar hvad så med sådan en 40 hk sail motor fra 2012 er det noget som dur?

  • #7   11. jan 2021 Bådtypen er fin og sikker. En 8 år gammel Sail motor ville jeg til gengæld gå langt uden om.

  • #8   11. jan 2021 Sail påhængsmotor, er Kinesisk motor og enig med Morten gå uden om.. Reservedele osv nej, ville satse på noget gængse motorer. Som yamaha, suzuki fx..

  • #9   12. jan 2021 der er mere stabilitet ved bølger fra tværs, da der stort set hele tiden er båd i vandet selvom der er store bølger. billigere i brændstof og kræver mindre motorer da der er dobbelt længde båd i vandlinie

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   14. jan 2021 Min erfaring er at den ikke mindst er MEGET stabil, når man ligger stille / driver under fiskeri, dvs. at man kan bevæge sig i båden uden den krænger ret meget.
    Super bådtype til kystnært fiskeri og sejllads.


Kommentér på:
Fordele/ulempe ved katamaran båd

Annonce