{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rank af bådmærker.
  • #1   13. jan 2021 Gode: Stort set alt der er ordentligt vedligeholdt og behandlet ordentligt.
    Dårlige: De der ikke er som beskrevet ovenfor


  • #2   13. jan 2021 Jens B: flad af grin... smiley

  • #3   14. jan 2021 Er du ude i en rating af joller, speedbåde, sejlbåde, motorbåde eller sup boards....?

  • #4   14. jan 2021 #3 Det er vist meget tydelige beskrevet i hans indlæg: Speedbåde i størrelsen 16-18 fod

  • #7   14. jan 2021 Grunden til jeg spørger er at vi har købt en Doral 170 BR fra 2006.
    Flere har spurgt mig om det er en god båd, hvilket jeg da håber da vi jo ellers
    ikke havde købt den. (aner intet om både smiley )
    Men hvor den ligger ift. andre både ved jeg ikke.


  • #9   14. jan 2021 Doral ? I min 'bog' ligger deres modeller over midten - men jeg køber/kigger også mest både med øjnene smiley .
    tillykke med den.


  • #10   15. jan 2021 Vil også sige at Doral er over gennemsnittet (fra fabrikken).

  • #11   16. jan 2021 I den størrelse speedbåd er indretningen stort set den samme, og drivlinjen fra Mercruiser eller Volvo Penta.

    Det springende punkt må - også i dette tilfælde være - hvordan båden er rent standsmæssigt dvs. interiør, drivlinje, evt. skrogskader osv.
    Personligt ville jeg være ret ligeglad, om jeg sejlede i en Bayliner, Sea Ray, Monteray eller måske Doral i den genre, som der spørges ind til. Det vigtige er som ovenfor beskrevet.

    Du får nok ikke meget mere for en Doral, end for en Bayliner, hvis de standsmæssigt matcher hinanden. Du vil opleve en større forskel på priserne, når vi snakker biler fx....her er der rating, så det rykker. Et kigger på fx dba.dk, giver et klart billede af, hvilke biler, der er mest populære.

    Speedbåde i den forespurgte klasse falder sådan ca. lige meget i værdi fra nyt af. Det er ikke tilfældet med biler....

    Du skal op i større både ( cruiser, yachts oosv. ) før du kan snakke om decideret rating af både. Her er mærker som Storebro, Princess, Azimut og Sunseeker blandt de mest populære. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men det kan være mærkets brandingværdi og til tider også indretningen - kunder der køber denne type både, er nok ret ligeglade med, om der ligger Volvo eller Caterpillar under dørken, for de skal ikke selv udføre service eller rep. på dem...:)





  • #12   16. jan 2021 Super.
    Takker alle for tilbagemeldinger. Den vi har købt syntes vi da selv stod i en ret god stand, så håber vi bliver glade for den når tiden kommer til at sejle i den smiley
    Havde bare tidligere hørt at der var forskel i kvaliteten på både. Kan huske jeg havde hørt at Bayliner lå under middel og der kunne være råd i hækken på dem.
    Men det kan der selvfølgelig også være i andre smiley

    Nu går jagten ind på en kaleche til vores som der desværre ikke fulgte med.


  • #13   17. jan 2021 Du kan stort set finde råd i alle typer både hvis de ikke er tætnet ordenligt. Just saying...

  • #14   17. jan 2021 #11 Ahh Rolf, "og drivlinjen fra Mercruiser eller Volvo Penta". Der er også ret mange i den størrelse som trådstarter søger der har påhængsmotor smiley

  • #15   19. jan 2021 Jens B; Ja, det er rigtigt...:)

    Men påhængsmotoren er i de fleste tilfælde fra Mercury eller Mariner, som jo er en del af samme familie som Mercruiser...:)


Kommentér på:
Rank af bådmærker.

Annonce