{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Jupiter 33 - Sejl egenskaber {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på en Jupiter 33, som jeg syntes er en fed båd!
Dog har jeg hørt fra flere, at dens sejlegenskaber ikke er særlig gode, grundet bådens bredde.
Hvilke erfaringer har i med dette? Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på, med netop denne model?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jupiter 33 - Sejl egenskaber
  • #2   16. feb 2021 Ja afdrift er et problem for mange motorbåde, det kan afhjælpes med bov - og evt. agterpropel. Hvis ikke rigtig du kommer i fremmed havne, men bare tager ud fra den samme faste plads, så vil du sikkert lære forholdene der at kende, og så betyder det måske knap så meget.

• #3   16. feb 2021 jupiter 33 er hvor jeg kommer kendt for at være en båd som sejler godt. jeg har aldrig hørt noget negativt om dem. . . måske jeg ikke kommer de rigtige steder. min båd Marconi er lidt i samme stil og størrelse, med 2 maskiner. Den sejler godt og hamrende stabilt, men har aldrig bordet en Jupiter så kan ikke sammenligne.

• #4   16. feb 2021 Det er et kendt problem på mange deplacement både, når overbygningen fylder som den gør. Det gør ikke båden til nogen dårlig båd, men rigtigt nok, kan havnemanøvre med sidevind være en udfordring. Derfor gælder det altid om, at holde snude så tæt op mod vindretningen som muligt, fordi arealet som vinden kan få fat i her, er mindre end sidevers.

Jupiter 33 er pæn i skrogdesignet, men det er en ældre konstruktion, og der har uen tvivl været mange ejere på bådene gennem tiden. Det sætter som oftest sit præg på de tekniske og motormæssige installationer.

I samme genre findes også Apollo 32 eller Storö.

• #5   17. feb 2021 Har en Scanfisher som jo også er en høj båd og ja- den er da vindfølsom i sidevind, men så er det heller ikke værre. Det er et spørgsmål om træne med sin båd, lære at læse vinden og manøvrerer derefter. Jeg har aldrig haft de store udfordringen da jeg startede ud med, at bruge den første dag i ejerskabet med netop - at træne med at ligge til og fra kaj, pæle, svaje rundt i havnen m.m og havde lidt vind om ørerne for at gøre det realistisk. Idag bruger jeg næsten aldrig min bovpropel da der er gået sport i at undgå den. Når først du har lært din båd at kende og fundet fidusen så er det ikke noget problem og jeg har prøvet situationer flere gange med frisk til hård vind når man nogen gange er blevet overrasket af vejret. Vinden er af alle sejlere kendt for at være lunefuld, så sejler du afsted i vindstille så er det måske luftet godt op når du lander igen, så træning. Har man ikke styr på sin båd inden man begynder at sejle den - Ja, så beder man selv om det.
    Kender forøvrigt kun til flere der er tilfredse med deres Jupiter.

Kommentér på:
Jupiter 33 - Sejl egenskaber

Annonce