{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Slæbested uden bil {{forumTopicSubject}}

Jeg campere og skal nu ligge på en plads med elektrisk slæbested, jeg vil gerne lave noget smart så jeg kan køre min båd og trailer på plads når jeg har fået det op af vandet, noget mover på den ene eller anden måde, er der nogen der har lavet noget lignende, båden er en 19 fod searay på en 2 akslet 1300kg trailer, uden papire, så der kan godt bygges lidt på den


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Slæbested uden bil
  • #2   14. mar 2021 Den har jeg luret lidt på, kender du den?

  • #3   15. mar 2021 Problemet er at når båden skal af og på traileren, så vil den vippe ! !
    Ellers skal trailer ud i vandet så båden flyder ! det samme når den skal op !
    det kan så give lidt udfordringer når den skal op, båden skal jo helst ligge godt og støttet de rigtige steder, lidt bølger/strøm/vind .. ja så får man sin sag for.
    Hvad med hjul, de vil på et tidspunkt blive lidt trætte og sætte sig, hvis de kommer i saltvand.... og så op og stå et stykke tid ( regner ikke med den vil blive brugt dagligt ) så den dag der er godt vejr og man vil ud ... ja så vil hjul ikke dreje, og det var så lige et par timers arbejde med at få dem til det INDEN man kommer ud.
    Har set at nogen har jernbane skinner ud i vandet og en vogn der bliver trukket fra et spilhus på stranden/grunden, det virker, men der er heller ikke lejer på vognen og det er jern hjul på en stang med masser af "slup"... jep ! ! ! set på strandvejen ud til øresund.
    MEN hvor der er vilje er der vej ! ! sååååååå


  • #4   15. mar 2021 #2
    Næh, har kun kigget fordi vi har en campingvogn også.
    Man jo lige huske at den ikke kan trække mere end hvad friktionen fra næsehjulet yder.
    En typisk friktionskoefficient fra dæk er 1,0. Så trykker hjulet med 100 kg, kan den trække 100 kg. Det er ikke ret meget op ad et slæbested. Har set en løsning med en slags larvefod også, den har nok lidt højere friktion. Ellers skal det hele trække på de rigtige hjul med en rigtig mover, men det er jo ikke en god løsning på en bådtrailer.
    Men er den kommet op på den flade del, og kun skal flyttes, er det nok noget nemmere med en næsehjulsløsning
    Og det er jo rigtigt mht til at det hele vipper hvis balancen er indstillet til en bil. Men så kunne man jo sætte et par støtteben af havetrailerslagsen på


  • #5   15. mar 2021 https://www.saferwholesale.com/5th-Wheel-Mover-Electric-Powered-RV-Transformer-Tr-p/pit-transformer-15k.htm

    https://trailervalet.com/shop/trailer-valet-rvr/

    https://www.saferwholesale.com/Hybrid-Powered-Motorized-Trailer-Dolly-p/gsi-11000lb-hybrid-dolly.htm

    He he der er MANGE slags mover og nogle koster mere end andre .
    Denne har jeg set i virkeligheden
    https://www.etrailer.com/dept-pg-Trailer_Dolly.aspx
    Den er mega effektiv, fik en maskin trailer op ad små ramper der lå ved kantstenen ( ved dog ikke hvilken variant det var, der findes mange små og store samt lidt kraft og MEGA meget kraft ) men der stod en lille mini graver på traileren, så lidt guf var der alligevel i den mover ! !
    Ja støtte ben kunne være en løsning, så skal man godt nok ud i vandet hvis ikke de er med hydraulik ( for el er vist ikke godt ) , eller en havn hvor der er en gammel Ferguson til at bruge ... de findes ! ! ! men hvor ? ? og så skal havnen kunne enes om at købe den ind...
    I taarbæk lille havn ( nordsjælland ) en lille "havn" med badebro er der sat en jern stang i beton med et øje i, så der kan trækkes fra den af, men så er der lige det med vipperiet ! ! altså det kan nok løses på den ene eller anden måde, men det kan også stikke af på penge siden... få din kammersjuk til at købe en bil der må trække en minister af stolen og lån hans dyt når du skal ud ( eller tag ham med ) for hvis båden står på havnen så kan det jo klares på den måde ! !
    Har selv lige fået 4 hjul der må trække 3,5 ton, så NU er der INGEN undskyldning for ikke at få større båd, det skal jo passe sammen smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • Nicki C
    Nicki C Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 6
    #6   20. mar 2021 Mange slæbesteder har jo et spil, har du overvejet den løsning?
    Og så hive traileren op med det?


  • #7   20. mar 2021 Nicki... det er der ! ! der er problemer, der er intet der holder trailer nede i fronten så båden kan glide OP på trailer, trailer vil jo vippe op ! ! !

  • #8   21. mar 2021 Hvad med at sætte et par næsehjul bagved hjulakslen? De kunne jo være hævet 5-10 cm så traileren kan vippe lidt. Det kunne jo faktisk gøre det lidt nemmere når båden skal hives op på traileren. Når båden kommer næsten på plads vipper traileren så den hviler på næsehjulet foran, og alt er som det plejer.
    Og man skal ikke i vandet for at skrue næsehjulene op. De kan jo endda trille med


Kommentér på:
Slæbested uden bil

Annonce