Maling af speedbåd {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg står og vil have malet min 15 fod bowrider da malingen er krakeleret mange steder og den skal have lavet nogle huller i glasfiberen. Første step er selvfølgelig at få lavet alle hullerne.
Dernæst tænker jeg at slibe hele båden og fylde små huller med noget glasfiber spartel.
Derfor skal jeg have noget maling som både binder på den gamle gelcoat, samt de stedet hvor båden er blevet repareret.
Jeg har kigget lidt på de forskellige producenter men syntes ikke jeg kan finde noget.
Vi gerne have noget der kan bruges på hele båden (trailerbåd), så altså både under og over vandet.
Nogle der kan give nogle gode råd, omkring det at male en speedbåd og eventuelt erfaringer med maling. Jeg satser på at male med sprøjte.
MVH.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
mar 2021
Følger: 1 Følgere: 16 Både: 1 Emner: 2 Svar: 6
Og det samme gælder vel malingen fra Biltema?
feb 2006
mar 2021
Og skal den også have det over vandlinjen?
feb 2006
der er intet lyserødt over offwhite, en anelse beige/creme er nok mere betegnelsen. men ja ren hvid så skal du have solbriller på
mar 2021
Og kan det være nødvendigt at fortynde hvis det skal sprøjtes på med en airless sprøjte? Og hvor mange lag skal den have med polyuretanlak?
mar 2021
Jeg tror jeg prøver at købe en prøve med Off-white, og hvis den virker lyserød, så køber jeg Sigmadur 550.
feb 2006
Maling af speedbåd