{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Rådden Campion Allante 535 1997 {{forumTopicSubject}}

Købte en Campion i god tro. Det viste sig at bunden var blød og også hækken.
Er igang med at flå gulv op og fjerne skum.

1.Skal der nogen form for nyt skum i ?
2. Kan man lægge et lille rør mellem de spalter som går langs båden, så evt fugt kan komme i brønden?
3. Ude ved kanten er (ca5cm fra siden) er det glasfiber bund. Er det fint at lægge plade ud dertil og få lagt nyt glas over?

Når jeg kommer til hækken. Hvor stort er arealet af træ. Ser ud som om man kan se det indefra hvordan træ hækken er skåret?
Er det nemt at gå til ?
Kan man lave det indefra ?
Kan man købe eller låne et hejse til en 300 kg motor?
Der er lavet det klassiske med en aluplade som har stivere til skroget. Er det ikke smartest at lave det igen.
Det er en 175 hk.

@Hasse har set dit projekt. Tak for inspiration. Men puha.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rådden Campion Allante 535 1997
  • #1   2. apr 2021 Hæk indefra

    profilbillede
  • #3   2. apr 2021 Hej Jens,
    De ville ikke lade handlen gå tilbage alligevel. Havde lagt op på fb at jeg havde købt en dårlig båd og søgte noget tilsvarende. Det blev de gale over. Sikkert fordi den ikke er til at sælge. Men så er der da ingen andre der bliver snydt


  • #5   2. apr 2021 Har du det ikke på skrift at de vil lade handlen gå tilbage ? det kan de sgu ikke undslå sig at gøre hvis du har det skriftligt, så må det gå rettens gang og du vil HELT sikkert vinde hvis du har det på skrift ! ! !
    Det er et sort hul du har fået dig der, det vil koste uforholdsvis meget at få den rep, og hvad gemmer der sig ellers i den af "skjulte fejl" ..... håber fandmer du går til den med hiv og sving for at få penge tilbage, ellers er det bare at udstille sælger MEGET ... den gang snot de har prakket dig på holder ingen steder, håber det kommer til at gå godt.
    Alternativt som de andre skriver, så få det lavet af dig selv, så er du sikker på at det bliver som DU vil have det, du får en hulens masse erfaring, hvilket et et kæmpe plus ! og det er faktisk ikke galt med div. martrialer ialt, men det der koster er din tid, for det er ikke noget du lige laver på et par weekender....... tommelskruer på sælger og få penge retur, og få nogle flere øjne med til at se på den næste båd du vil købe, som køber af nyt legetøj er man som regel lidt blind .... for man VIL BARE HA` ... sådan har jeg desværre også haft det... så store udskrivninger, hvis køb af brugt, har jeg ALTID nogle flere øjne med mig ( ja ja ikke briller smiley smiley ) men en der ikke er så forhippet på at få det NU.... pøj pøj ... og god påske trods dit uheldige køb smiley smiley


  • #6   2. apr 2021 evt drop træ og lav spanter og bunden af noget der ikke rådner som du kan støbe glasfiber på. tror måske også jeg ville forsøge at lave hækken af rent fiber evt med rovingvæv i. men ved ikke om det i virkeligheden er en dårlig ide, nye både har ikke træ i hækken

  • #7   3. apr 2021 Seacast som kan bruges til at lave ny hæk, kan jeg ikke rigtig finde på det danske marked. Problemet med denne båd, er at der er så mange krumninger bagpå. Har svært ved at danne mig et overblik over hvordan hækken er lavet

  • #9   3. apr 2021 Jens, ja er ved at spore mig ind til at træ hækken er lavet af 3 dele. Den midterste er nok den dårlige del og med lidt snilde og held kan jeg skære den op indefra. Motorbrønden er lidt i vejen, men kan skrabe en del af det "brand/lydskum" af så der er plads.

  • #11   3. apr 2021 Tak Jens. Som jeg gættede er hækken lavet af 3 stykker træ. Den midterste er lavet af 3x10mm plade hvor der er lagt glas imellem. Tror at den er bygget på indefra. Jeg tænker at udskifte den med 30mm massiv plade belagt med epoxy.

    profilbillede
  • #12   4. apr 2021 Har boret igennem hækken på min Campin 705 fra 2007, her er træet udskiftet men en slags sort skum ca. 50mm tyk med meget høj densitet det er stort set umuligt at lave mærker i, ved også at Campion skiftede til komposit i skroget omkring 2006, så måske det er veje at gå. Glasfiberen på begge sider af skummet (yder/inderside) er ca. 5-6mm tyk på begge sider.

    Evt. prøve at kontakte: https://www.hfmarine.dk/


Kommentér på:
Rådden Campion Allante 535 1997

Annonce