{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
30. jan 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Maling af bund {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Min far har en ældre båd liggende som gerne skulle i vandet til sommer, men inden er der en del ting der skal have en kærlig hånd.

Så tænkte jeg på at i måske kunne fortælle mig hvad der er bedst at gøre med bunden, den er sådan nærmest krakeleret flere steder og trænger i hvertfald til at blive malet, men skal den slibes inden eller hvordan? Jeg linker lige til et par billeder.

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/iRI13503.jpg

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/ci613540.jpg

Håber i har et par gode råd smiley

Mvh Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maling af bund
  • #1   11. mar 2007 ja du skal nok lige igang med at slibe det værste skolder, sån at der ikke er noget der sidder halvløst... og så skal den da have ny bundmaling

  • #2   11. mar 2007 det ligner at den har haft fået noget selvpolerende så det skal være samme slags igen

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #3   11. mar 2007 Steffen: Okay, tak for rådene. Ang. det selvpolerende - skal det nødvendigvis være det nøjagtig samme, eller bare noget andet der også er selvpolerende?

  • #4   11. mar 2007 ja se det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke de selvpolerende er baseret på de samme opløsningsmidler så de kan enes, ellers prøv at hør ad der hvor du køber det.....det er min erfaring at langt de fleste både bliver behandlet med hempels produkter så mon ikke det er et sted at starte

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #5   11. mar 2007 Okay, aner nemlig ikke hvad den er malet med sidst. Min far købte den for snart 2 år siden af en tysker og tror ikke han har nogle papirer på den slags.. men jeg må prøve mig frem

  • #6   11. mar 2007 prøv at gøre fingrene våde og køre dem henover bunden....hvis det smitter af er det selvpolerende, ellers er det alm bundmaling.. du kan ikke male alm oven på selvpolerende.
    hvis det er en speedbåd er selvpolerende ikke det bedste


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #7   12. mar 2007 Okay, det prøver jeg lige at gøre i eftermiddag.

    Det er en lidt større "speed-båd" som gerne skulle bruges til diverse vand-leg. Hvis det så er selvpolerende, er det bedste at få det af? Og så slibe den gamle maling helt væk? På forhånd mange tak for hjælpen i øvrigt smiley


Kommentér på:
Maling af bund

Annonce