{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.633 visninger | Oprettet:

Stefan W
Stefan W
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

Maxi Maxim 26 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny herinde og søger lidt hjælp til min nyerhvervede båd. Det er en Maxi Maxim 26 fod fra 1980 med en indenbords Volvo Penta MD21b? (63hp) og S-drev. Der er et par ting der ikke virker om bord:

1. Tankmåleren er fuldstændig rustet op og i stykker. Da jeg ønsker at beholde instrumenterne så originalt som muligt håbede jeg, at jeg kunne finde en sensor som kunne arbejde sammen med Volvo Pentas originale tankmåler. Hvordan ved jeg om sensor og måler kan arbejde sammen? Den originale sensor er udgået af produktionen - (flyder med vippearm)

2. Olietryksindikatorlys og Batteriladningsindikator (A) fungerer heller ikke. Er det ikke meningen de skal lyse når man drejer nøglen op inden man starter - ligesom på en bil?

3. Der sidder et Eberspraecher SP 200 AD 081 dieselfyr fra 1979 i. Det ser ubrugt ud men forrige ejer har ikke prøvet at bruge det de 6 år han havde den. Er der nogen der har elektrisk diagram over det? Sidder der en sikring et sted? Det er helt dødt. Fås reservedele til sådan et gammelt fyr?

4. Båden sejler ca. 7 knob march/9 knob max - lyder dette realistisk ift motoren? Jeg har ingen anelse om skruestørrelse men formoder den ikke er original, da den på nuværende tidspunkt max. tager 3800 rpm hvor max. rpm fra manualen er opgivet til 4500.

På forhånd tak.

Mvh Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maxi Maxim 26
  • #1   28. maj 2015 Jeg ved at tankmålere er som et ohm-meter, så føler og viser, skal arbejde i samme område.
    Der sidder vist en sikring i styreboksen på en Eberspraecher ....tror jeg smiley

• #2   28. maj 2015 Synes lige du skulle se denne video. https://www.youtube.com/watch?v=LgfKFwVec1M
    Den har en BMW 525 tdi motor i. smiley
    Det kan meget vel være at den tidligere ejer har sat en større propel på for at spare brændstof. Det er også sket for mig. Da jeg så fik beregnet den rigtige propel, gik min fra 9 til 12 knob, men du skal ikke forvente at den kan komme op på samme omdr. når den sejler som når den er i frigear.

• Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

#3   29. maj 2015 Hej Leif

Tak for foreløbige svar. Jeg vender tilbage med en opdatering når jeg får kigget tingene igennem. Hvor kan man få beregnet den rigtige propeller størrelse?

• #4   29. maj 2015 Jeg har brugt [ Rudes propel ]. Det var også der jeg fik min byttet, men det kommer jo lidt an på hvor i Danmark du bor. Der står ikke noget i din profil. Hvorfor har du ikke fået oprettet din båd endnu?

• Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

#5   30. maj 2015 Tak for info Leif.

Billeder og info på båden kommer så snart jeg er hjemme igen. Arbejder i udlandet så har ikke mulighed for at lægge billeder op endnu. smiley

Kommentér på:
Maxi Maxim 26

Annonce