{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Sejle fra Nykøbing falster til Frederikssund i LM 23 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud på en længere tur her i weekenden, men er i tvivl om hvad rute jeg skal tage.
Har lagt en plan som
Kalvehave - Stevns - Dragør -- Helsingør -- Gilleleje - Frederikssund

Vi vil gerne have turen så rolig som mulig, uden for mange bølger.
Vinden er ret stille lørdag/søndag.
Svært at se landskamp i store bølger. smiley

Der ligger en bukh dv20 i så det går ikke særlig stærkt, tvivler på den sejler mere end 5 knob.

Har ikke set båden endnu, gør jeg først den dag jeg skal sejle turen så ved ikke hvor hurtigt den sejler.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sejle fra Nykøbing falster til Frederikssund i LM 23
  • #1   24. jun 2021 navionics vælger den anden vej 🙂

    profilbillede
  • #3   25. jun 2021 #Beckmann
    Jeg bruger KRAK søkort, den vil så ikke lave en auto rute der er så lang desværre. Men vi sejler i aften og håber at ramme Ofelia plads fra søsiden til landskamp imorgen. Aner ikke hvad tur der er bedst.

    #Rasmus
    Ja det lige til stærke side med den tur, jeg ved heller ikke helt hvad vi tænker på, håber at månen lyser så meget og vinden er stille så vi kan sejle i nat også
    Vi satser på at ramme Gilleleje søndag og måske lade den æligge der til næste uge.
    Den bliver lige lang nok i forvejen, og er ikke de store sømand. Så håber sgu den lille motor er pålidelig. smiley


  • #5   25. jun 2021 Hvordan passer det ind at du rammer KBH i morgen så du kan se fodbold, men at du tænker at efterlade båden i Gilleleje på søndag? smiley

    Det er en lang tur, men en Bukh er umiddelbart yderst driftsstabil. Det er en motor der bl.a. bruges i redningsbåde.


  • #6   28. jun 2021 Vi sejlede kl 20 fra NF og sejlede hele natten og vejret var helt og skønt.
    Der var lækage på en diesel slange og bolte til skruen var løse, men det fik vi fikset på vejen. Nåede ikke fodbold i byen, så den så vi på vandet ude for Hvidovre.
    Lagde til i kastrup og sejlede til Helsingør og lagde til igår aftens.

    Så der er lige 8-9 timers sejlads til Frederikssund næste weekend.
    Godt nok en lang , men god tur med 5 knob. smiley


  • Ole j
    Ole j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 5
    #7   1. jul 2021 Jeg synes det er en dårlig ide at sejle så langt i en båd man ikke kender , jeg sejlede selv en båd fra Køge til brøndby en lille tur men motor gav alarm for høj temperatur , jeg fraråder så lang en tur , jeg vil anbefale dig at have noget backup som kan hente jer i tilfælde af stop, undskyld min pessimistiske holdning , ellers god tur mvh ole

  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   1. jul 2021 Hej: ser ud som alt er gået som man havde håbet; jeg tænker altid at alt er kontrolleret og der ikke er møg i tank eller andet. Selve båd kan jeg ikke sætte en finger på, jeg har selv haft en og fantastiske ture med den gennem flere år så stort tillykke med den, sejler rigtigt godt for sejl også Hilsen Bjarne

  • #9   5. jul 2021 Det hele gik fint indtil jeg så sejlede fra Helsingør mod Frederikssund i fredags.
    Der gik motoren ud fredag aften ved Liseleje desværre.

    Så den er blevet trukket til Hundested havn hvor jeg så skal have fundet en som kender til sådan en motor.. smiley


  • #10   5. jul 2021 En Bukh er ret simpel. Der er ikke noget elektronik i den.

    Hvis den har en membranpumpe som brændstofpumpe er det muligvis membranen som er flækket.


  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   6. jul 2021 Check brændstoffilter samt tank, kan selvfølgelig være utæthed, men som sagt en meget nem motor uden meget teknik. Uanset hvad så få tanken renset og hvis intet filter/vandudskiller er, så få det lavet

  • #12   8. jul 2021 Selve starteren drejer ikke rundt, og det var først en stelledning, så jeg tænker det kan være problemet igen faktisk.

    Men det med olie på svinghjulet som er lidt lysegråt undre mig meget.
    Ved i hvordan den lader batteriet op? der sidder ikke en decideret generstor på nemlig?


  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   9. jul 2021 Der Kan være monteret en Dyna starter på den ?? men ikke derfor den er gået i stå. Som nævnt grå olie er ikke så godt, men check den Fyld nyt på den og se hvad der så sker
    Hvordan var farven da du hentede den


  • #15   9. jul 2021 Der er en Dyna starter monteret @bjarne.

    Olien er sort og ikk grå på pinden, jeg har fået lavet stel forbindelse ordenligt nu, kan få den t tørne rundt engang imellem, men fandt håndsvinget.
    Prøvet med diesel start uden held, brændstoffilteret er rent. Jeg må få sat et skillefilter på når jeg en dag kommer i egen havn.

    Jeg har fyldt 12liter diesel ekstra på, ikke så nemt for mig at tømme tanken hvor jeg er så jeg kan se ned se om der ligger noget skidt.

    Jeg har luftet den ud, der var ikke særlig meget luft.
    Jeg ved ikke om jeg skal pille dyserne ud, eller om der nogen med et god råd?
    Den virker som om der ingen tænding kommer overhoved.

    BILLEDER KAN SES HER https://www.dropbox.com/s/2n8ifyolh9c79j0/20210709_143550.jpg?dl=0


  • #17   9. jul 2021

    profilbillede
  • #18   9. jul 2021

    profilbillede
  • #19   9. jul 2021

    profilbillede
  • #20   9. jul 2021

    profilbillede
  • #21   9. jul 2021

    profilbillede
  • #22   9. jul 2021

    profilbillede
  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #24   9. jul 2021 Kan se den er med Dyna start fint nok, men den lader ikke så meget som med en generator, kloge råd er der mange af nok også nogle fra mig, men udluftning ville jeg starte fra nede ved pumpen og derefter oppe ved de 2 dyser, der kan du se om der er tryk, det kan du hører ved den forstøver Olien er ikke noget problem hvis den kun er sort. svært at lufte ud med kun startsving. Ja det filter som billede viser er til brændstoffet, har du noget nyt at sætte på, prøv at få fat på et batteri der virker kompression kan du altid se ved at du holder på snøfter og drejer rundt og når du slipper den så bliver den svær at dreje rundt Held og lykke



  • #25   15. jul 2021 Jeg skiftede nogle dårlige ledninger hist og og pist så der kom liv starteren, og fik så liv i den med noget diesel start.. Nu sejler den derud af, men mangler et nyt kable som sidder og styrer den der slår ventilerne til. mange tak for hjælpen ellers. smiley

    Nogen der ved hvor jeg nemmest får slanger og kabler til den på sjælland?


Kommentér på:
Sejle fra Nykøbing falster til Frederikssund i LM 23

Annonce