{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.184 visninger | Oprettet:

Kaleche til Shetland {{forumTopicSubject}}

Ved ombygning af min båd har det hele tiden været min plan og bygge lukket styrhus til den.
Men jeg vil muligvis endre denne plan, og i stedet lukke den af med en kaleche.
Men problemet er nu bare at jeg bor et sted i Norge, hvor den nærmeste sejlmager ligger 2 dages rejse fra hvor jeg bor.
Jeg kan ikke bestille en ny fra Shetlands boths da min overbygning på båden er ændret fra standart.

Mit første spørgsmål er: "Er der nogle herind som der har prøvet og sy en kaleche selv, og kan det gøres på en almindelig symaskine?
Min svigermor siger dette ikke er noget problem men jeg tvivler!

Mit andet spørgsmål er: "Kan jeg fastgøre kalechen i et vindspejl af hård pexiglas? Mener pexiglaset hedder poly et eller andet.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kaleche til Shetland
  • #1   24. mar 2007 Med pexiglas mener jeg en polycabonat.
    Hvor tyk skal den være for og kunne bære trykket fra en kaleche.
    Hvordan kan jeg fastgøre vindspejl til båden og kaleche til vindspejl.
    Vil Polycabonat revne hvis jeg fastgør den med skruer? Tænker på rystelser og evt. bevægelser varme/kulde.


  • #2   25. mar 2007 Hej Ulrik.
    Emnet har været her før. Se her.

    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=2554

    Jeg har som sagt, selv prøvet at lave en kaleche ( til en Nordeck 15). Og det var på en alm. symaskine vi brugte.
    Den båd jeg har i dag, er 95% det samme som en Shetland 536. Så vindspejl til en Shetland 536 og en Oldenburg tror jeg passer sammen. Jeg har selv lavet det vindspejl på min Oldenburg, og ud af Polycarbonat. Kaleche er fastgort på vindspejlet via kaleche-vridere, hvor modparten på vindspejlet er fastgjort på en L-aluskinne. Se billed under min profil af vindspejlet.


Kommentér på:
Kaleche til Shetland

Annonce