{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.733 visninger | Oprettet:

Lars s
Lars s
Tilmeldt:
4. mar 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Rude lister. {{forumTopicSubject}}

Hej.
I forbindelsen men renovering af min Shetland 570 har købt nye ruder og rudelister.
Hvad plejer man at gøre for at sikre ruderne er tætte?
Vil en tætnings masse (evt.sikaflex 221) mellem skrog / gummi og vinduer/ gummi inden låslisten bliver monteret være en god ide eller de bare skal monteres uden tætnings masse?
Jeg læste om en fyr på nettet der kom siliconefedt ind og havde gode erfaringer med det.
Jeg er i gang med at tage blieder at renoveringen og vil lægge dem ud i løbet af denne uge.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

MVH
Lars


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rude lister.
  • Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
    #1   25. mar 2007 Hej lars

    En sådan rudeliste burde være tæt i sig selv.
    Men hvis vil være helt sikker så giv listerne et tyndt lag sort sikaflex 291 mellem list og skrog, men så skal du bare være opmærksom på listerne bliver ekstrem sværre at arbejde med!


  • #2   26. mar 2007 Jeg har skiftet vinduerne i min Shetland og har kun sat de gamle rudelister ig og så spændekilen så er det 100%vandtæt-...

  • Lars s
    Lars s Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   27. mar 2007 Hej.
    Mange tak for info. Jeg vil prøve at samle dem uden tætnings middel og give dem en tur med en højtryks vasker. Så må det da vise sig om de er tætte, hvis ikke må jeg prøve med noget tætnings masse. De gamle lister passede ikke mere da jeg har fjernet den 5mm finer plade båden var beklædt med indvændig (sjask våd) så måtte have nogle gummi lister der kunne spænde over 5 til 7mm.

    MVH
    Lars


  • #4   27. mar 2007 hovsa Ig=i ;=)

Kommentér på:
Rude lister.

Annonce