{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Steps2heaven
Steps2heaven
Tilmeldt:
25. jul 2021
Emner: 1 Svar: 1

Sejle fra Frederikshavn til Rungsted {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har købt en båd i Frederikshavn , og har planer om at sejle den hjem til Rungsted.

Jeg har dog ingen sejler erfaring , sejlede omkring 30 timer sidste år og 20 i år kun på lille Øresund

Så mit spørgsmål til de mere erfarne er , om det er total sindsygt at begive sig ud i , når man i princippet ikke aner hvad man laver.

Skal man sejle så direkte linje som muligt , eller skal man følge kysterne så meget som muligt ? Det er en 30 fods motorbåd

På forhånd tak

Mvh Jonathan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sejle fra Frederikshavn til Rungsted
  • #1   25. jul 2021 Da du ikke kender båden og har meget begrænset erfaring, så vil jeg anbefale at du finder en erfaren "gast" du kan tage med på turen.

  • #2   25. jul 2021 Har du nogen teknisk indsigt? Filtre, motor og sådan? Der er mange ting som kan gå skævt
    . Jeg ville ikke råde dig til at sejle alene. Hvis der sker noget som kræver din fulde opmærksomhed er det vigtigt der er flere ombord. Jeg har lige sejlet den tur, regn med ihvertfald 2 dage med plads i kalenderen og nogle ekstra dage ift vejr. Jeg kan godt hyres til at tage med på turen, har det interesse så smid en privat besked. Mvh Jonas


  • Steps2heaven
    Steps2heaven Tilmeldt:
    jul 2021

    Emner: 1 Svar: 1
    #3   29. jul 2021 Tak for svar begge 2 🙂

  • #4   29. jul 2021 Vær opmærksom på de mange rev ved Hirsholmene og de andre småøer, brug søkort indtil du er syd for Frederikshavn.
    Hilsen Frederikshavneren.


Kommentér på:
Sejle fra Frederikshavn til Rungsted

Annonce