{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

søren k
søren k
Tilmeldt:
2. okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Malibu båd/Indmar motor {{forumTopicSubject}}

Hjælp til mekaniker/tekniker

Har fået en Malibu hjem i starten af sæsonen som blev serviceret men mekanikeren havde ikke tester, hvilket betyder den går i servicemode.
Vil derfor høre om der er nogen her inde der har kendskab til en god mekaniker nær Aarhus eller bare i Jylland, der har tester til en Indmar Monsoon motor eller på andenvis råd til få nulstillet computeren.

Håber på jeres hjælp🙌🏻


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Malibu båd/Indmar motor
  • #1   25. aug 2021 Har du evt.. kontaktet fabrikanten i USA, og forhørt dig, om du kan nulstille den omtalte lampe????

  • søren k
    søren k Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   25. aug 2021 Hey Rambo,

    Nej har jeg ikke, ville meget gerne have en tester på for at se om alt er som det skal være - så håber der er nogen der har kendskab til en der kan være behjælpelig


  • #3   25. aug 2021 Jeg vil mene enhver seriøs mekaniker vil afstå for at nulstille en alarm uden at kende årsagen.

    Søger man lidt på "Indmar service alarm reset" kommer der flere tråde på amerikanske fora, det er åbenbart et kendt problem - kan det passe den har 50timers service interval?


  • søren k
    søren k Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   26. aug 2021 Hej Per,
    Det var også det jeg håbede, men har nu haft fat i 6 forskellige firmaer/mekaniker og ingen har en tester der kan gå ombord i Indmar.
    Derfor jeg håber på hjælp her inde


  • #5   26. aug 2021 Jeg ved ikke helt hvad du søger, men har du været ved 6 mekanikere allerede, er chancen for at os "hobby-mekanikere" kender til din US båd måske ikke særlig stor?

    Jeg er IKKE ekspert, blot nysgerrig så hvad jeg skriver er ikke ekspert viden. Men der er et forum kaldet https://www.themalibucrew.com/, det var måske værd at studere?

    Afhængig af hvilken software din båd har, er der åbenbart forskellige måder at udlæse fejlkoder. Softwaren - kaldet MEFI - i versionerne 2-3-4 sår beskrevet her

    https://www.themalibucrew.com/index.php?/forums/topic/17763-diy-mefi-code-reader-mefi-2-3-4/

    Jeg fandt også en beskrivelse af nulstilling af fejlkoder - forbind ben A og B, så går den i service mode når du sætter tænding på. Tryk derefter gas i bund og slip (uden at starte motor), så forsvinder fejlkoderne.

    I samme forum er også beskrevet generelle problemer med iltsensoren, der giver fejlkode. Samt et fix (sikket ikke lovligt mht emmision) hvor sensoren erstattes med en modstand.

    De senere versioner af MEFI er åbenbart mere omfattende, her er et eksempel
    https://www.bakesonline.com/media/resourcelibrary/Indmar_MEFI5-5Amanual.pdf

    Selve styreboxen vil jeg tro er standard for tilsvarende motorer, og software til udlæsning af fejlkoder er sikkert også standardiseret. Har de mekanikere du har talt med erfaring med store indenbords motorer? Har de gidet kigge efter dit Datalink stik, det er med stor sandsynlighed et standard stik


    profilbillede
Kommentér på:
Malibu båd/Indmar motor

Annonce