1.308 visninger
|
Oprettet:
3mm masonit som bund {{forumTopicSubject}}
Hej BG
jeg er den lykkelige ejer af en 14 fod glasfiber jolle som jeg er ved at lave bund i men troede at der var dobbelt bund men nej.
jeg tænkte at man kunne bruge en 3mm masonit plade som er belagt med glasfiber og lægge den som bund men med 4 til 5 lag glasfiber 450g oven på igen så mit spørgsmål er kan det holde.
mvh
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Men så igen ......... VÆGT ..... da det er en mindre jolle så skal den jo også regnes med, det er ikke sjovt når man er færdig at vand linjen er 10-15 cm fra rællingen.....
Husk også at renden i bunden skal holdes så den ikke bliver blokeret, så har du en mulighed for at sætte en bundprop i så du kan få vandet ud uden at skulle have bundplader op hver gang.
Det kan være der er nogle herinde der kan fortælle om man evt kan ligge noget skum i, så den bliver " synkfri " , ved ikke om det kan lade sig gøre, men vil da være et lille plus hvis/når du skal sælge den ( og tro mig ... det kommer hurtigt .. det med salg, for så bliver man bidt af det og skal have en lidt større bare 1 - 2 fod mere.... og så 4 - 5 fod og så køre toget bare..... men sikken et tog... det er fedt og noget af det mest afstressende der findes...... )
God arbejds lyst
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 4 Svar: 7
Først tak for svaret.
Problemet er bare at hvis der kommer en tykkere plade i bunden sammen med spander så tror jeg den bliver for tung samtidig med at gulvet kommer noget nærmere sædderne .
mvh
søren
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 28 Emner: 20 Svar: 475
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 84 Både: 1 Emner: 20 Svar: 1.431
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.475
4 mm hvis du laver rigelig med understøtning under dørken
10 mm her kan du nøjes med at lave 5 tværgående spanter
HUSK at plaske det hele ind i glasfiber og mal det med Topcoat inden du ligger dørken på .
Kik i mine albummer der kan du se hvordan du kan lave spanterne af glasfiber
di bliver skide stærke og vejer ikke en skid .
MVH Hasse
3mm masonit som bund