{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Rensning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Er der nogen som har erfaring med total afrensning af bundmaling, hvad er bedst sandblæsning - sodablæsning nogen gør os isblæsning. Jeg har kun prøvet sandblæsning det er så nogen som mener det ikke er smart.

Nogen der har prøvet total afrensning af bunden.

Hilsen Claus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rensning
  • #1   29. aug 2021 jeg ville ikke sandblæse den medmindre den er af stål. min 17fods speedbåd vendte vi bunden i vejret på og smurte ind i brun sæbe. vitawrap over og lod ligge en uge. så kunne langt det meste ret nemt tages med siegklinge og skrabejern.
    men inden du når dertil når man faktisk ret langt med en stor højtryksrenser, men om man så trykker vand ind i fiberen vil jeg ikke gøre mig klog på, den skal i hvert fald være knastør inden primer


  • #2   29. aug 2021 Okay. Jeg kan ikke vende min på hovedet. Der sidder en tyk lag gammel maling på min og mistænker at det er det der er skyld i at den ikke kan sejle så hutigt mere. Jeg må.i gang med at skrabe bunden helt rent

  • #3   29. aug 2021 Jeg kender flere som har benyttes tøris og så blæsning med det, sviner ikke og er effektivt

  • #4   29. aug 2021 Sanoj kan du linke til nogen som isblæser… overvejer det også for har opgivet at fjerne gammel bundmaling på min.. og jeg kan kun finde sandblæsnings firmaer

  • #5   30. aug 2021 Jeg har i vinters afrenset bundmalingen fra min ved brug af Owatrol malingsfjerner og efterfølgende slibning og polering.
    Højtryksrenseren alene giver ikke en skid.
    Owatrol tager en del maling, men grunderen bliver desværre rigtig godt siddende. Det er skrabe i det er ikke effektivt, man risikere højst at lave dybe ridser ind i gelcoaten.
    Jeg har nok brugt små 100 arbejdstimer på det, så jeg vil helt klart anbefale en sodablæsning, selvom det kan være svært at få en præcis pris.


  • #6   30. aug 2021 Owatrol

    profilbillede
  • #7   30. aug 2021 Tredje gang med Owatrol og højtryksrenseren

    profilbillede
  • #8   30. aug 2021 Færdig slibning og polering

    profilbillede
  • #9   30. aug 2021 Færdig polering

    profilbillede
  • #11   30. aug 2021 Det gør også arbejdet vældig nemmer når man har adgang til lift og ikke skal ligge under en trailer.. derved ikke sagt at malingen er nemmer at få af for tænker også det sidder fast på jeres andres både og ikke kun min men ikke en gang lamelskive på vinkelsliber kan tage bundmalingen på min..

  • #14   1. sep 2021 Heej Tak for alle input. Tror jeg går efter tøris

  • #15   2. sep 2021 En blanding af kaustisk soda - vand - tapetklister så har du “the perfect storm” som en marinestrip.
    Det spiller max og påføres eks med en svamp og bundmalingen “koger” efter få min og skrabes af med en god skraber. Jeg afleverede AL fjernet maling som miljø affald på lokal station.

    HUSK øjeværn…. det er skrappe sager men virker.


  • #16   2. sep 2021 Hej Jan. Det lyder interessant. Jeg ved godt det tager tid men er det et stor arbejde..?

    Mvh. Claus


  • #17   2. sep 2021 Ja det er et ganske stort arbejde men jeg synes man motiveres når man ser hvad man får skrabet af og SÅ stort er det heller ikke……. jeg mener…. det er jo ikke en færgeB)
    Jeg gjorde det fordi det var en trailerbåd og for at undgå den jævnlige maling af bunden


  • #18   2. sep 2021 https://greencleaning.dk/

    Steen levere et flot stykke arbejde. Så er det begrænset hvad du efterfølgende skal slibe med excentersliber.

    Mv

    Jørgen


  • #20   3. sep 2021 hvor tit er det i grunden nødvendigt at skrabe bundmaling helt i bund og lægge ny primer på? min har 2 lag hempel light og 3 lag hempel hard racing.
    Er det ikke nok at slibe ind til primer og så lægge ny bundmaling på hvert 2-3 år?
    Jeg fik min sandblæst oppe ved Holbæk hos ML Vandtek han bruger en meget finkornet sand, det blev super godt. Der var ret mange lag gammel primer og bundmaling.


  • #21   3. sep 2021 nårmalt ny bundmaling hvert år, men oftest skraber man kun lige det løse af og giver igen. nogen af de selvpolerende kommer næsten af når du højtryksrenser den.

Kommentér på:
Rensning

Annonce