{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Reparation af bund i kistebænk i glasfiberjolle {{forumTopicSubject}}

Jeg har overtaget en jolle der skal repareres lidt grundet er par sprækker i bunden af kistebænken.
Jeg er med på hvordan glasfiberen skal genopbygges med lag af glasvæv og hærder.

Der er dog en revne langs gulv og væg hvor gulvet nærmest har sluppet og dermed faldet lidt ned (se røde pile)
Ville I bruge noget glasfiberspartel her?
Den er dobbeltskroget uden skum/træ imellem, så det er den indvendige del der skal repareres.
Tips og råd modtages gerne


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Reparation af bund i kistebænk i glasfiberjolle
  • #2   30. aug 2021 God idé. Man kunne vel også bore huller og sætte plaststrips i og bruge disse til at trække bunden op?

  • #4   30. aug 2021 Yes. God idé 👍

  • #5   1. sep 2021 du kan også skære det revnede stykke helt væk og kontrollere om der er nogen understøtning under. der har nok stået et tungt batteri eller lignende og hoppet, og hvis understøtning er væk ja så synker gulvet. det vil nok ske igen hvis ikke du får det lavet rigtigt. mit gæt er der er en rådden xfinersplade under det fiber, jeg ville nok udskifte den eller smide en ovenpå og glasfiber på igen

  • #6   1. sep 2021 Jeg har haft en finger nede i revnen (som man siger smiley ) og kan ikke konstatere nogen understøtning. Dvs. der er hverken skum eller træ eller andet mellem de 2 lag glasfiber.
    Bunden er trykket lidt ned, hvilket netop kunne være pga et batteri eller andet.
    Hvis man skal lægge en ny Xfinerplade, ville du så først skære revnen væk, og lægge en xfinerplade som skal fæstnes med glasfibervæv rundt i kanterne?


  • #7   1. sep 2021 jeg ville starte med at skære et hul du kan inspicere igennem der hvor revnen er, der er alligevel ingen styrke. hvis der så er en understøtning ude i begge sider fx. kan du jo lave en plade der er stor nok til at hvile over dem og ligge glasfiber på, hvis der ingen understøtning er kan du jo evt lave et par klodser du glasser fast. der er flere måder at gribe det an på. er gulvet i kistebænken højere end ude i båden, og gynger bådens gulv også?

  • #8   1. sep 2021 Det er samme højde på gulvet, men det er intakt ude i selve jollen. Dvs fæstnet til kistebænken.

Kommentér på:
Reparation af bund i kistebænk i glasfiberjolle

Annonce