{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Alpha One Gen 1 Underben smadret {{forumTopicSubject}}

Nogen der har et brugt underben liggende der er iorden. Fået et ok tilbud fra NytDrev på 13.500,- men overstiger lige budgettet for sommerferien. Så vil at prøve at finde et brugt for resten af sommeren og så købe et renoveret eller et nyt til vinter.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alpha One Gen 1 Underben smadret
  • #1   7. jul 2015 Prøv og ring til Klaus fra mercuryparts.dk 40217038 kan være han har noget smiley

  • #2   7. jul 2015 Hej Rico. Ok takker, ham vil jeg prøve at ringe til i dag. Båden er i øvrigt en Sea Ray 250 Sundancer fra 1987 - Motor Mercruiser 5,7 L - Drev Alpha One Gen 1 begge fra samme årgang.
    Kan se at der er masser af brugte Gen.2 til salg. Ved du i øvrigt om man montere et komplet Gen 2 Z-drev på en Gen 1 transom.?


  • #3   7. jul 2015 Det burte du godt kunne ved han har under delen til et gen. 1 for det står jeg med nede på værkstedet nu smiley

  • #4   7. jul 2015 Du kan ikke montere gen 2 drev på gen 1 transom

  • #5   7. jul 2015 Ok Brian....Takker, var faktisk i gang med at undersøge det.
    Med hensyn til gearing på et Alpha one gen.1 - Mener mit er 1.47:1 men hvis man får fat i et drev med ex. 1.62:1 betyder det så flere eller færre omdrejninger..????


  • #6   8. jul 2015 Lige det med gearing har jeg ikke forstand på. Men Bille selv bygge gen 2 drev på min gamle båd og fik afvide man ik bare kunne sætte det på gen 1 transom

  • #7   8. jul 2015 Flere omdrejninger

  • #8   8. jul 2015 Ok Torben. Takker

  • #10   9. jul 2015 Jens S - Kan det have noget med skaden at gøre.? Propellen er en rustfri 4 bladet 14.5 - 17P.....som jeg iøvrigt lige har sat på istedet for standard 3-bladet alu-propel. Men det virkerede som om den sejler fint med den.! Kommer bedre ud af vandet ved lavere omdrejninger og kom op på 35 Knob ved max speed.
    Men skaden skete godt nok med samlet under 2 timers sejllads med den nye propel....!!!


Kommentér på:
Alpha One Gen 1 Underben smadret

Annonce