{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.926 visninger | Oprettet:

behandling af glasfiber {{forumTopicSubject}}

jeg syntes jeg ville dele noget om glasfiber både jeg fik at vide idag af en som har arbejdet med det hele sit liv.

jeg ringede angående osmoses for at høre hvad det opstod af.
fik at vide at det skydtes dårligt arbejde, ikke helt afhærdet glasfiber eller at emnet var stillet for koldt, lige efter støbning og at det ikke skydtes saltvand, men at osmoses opstår når der kan trænge fugt ind i selve glasfiberen altså det der ikke er afhærdet,så kommer der små væskefyldte blære, og hvis man prikker hul på dem ville det lugte af eddike
han sagde at kondensvand faktisk var meget være ved glasfiber, så det var meget vigtigt at vores både fik god udluftning både sommer og vinter.

og alt dette fordi jeg stadig er i tvivl om hvordan jeg skal bund behandle min båd.

han var villig til at ved lejlighed at lave en beskrivelse af den bedste måde at vedligeholde og behandle glasfiber.

så det ligger jeg nok et indlæg ind om.




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  behandling af glasfiber
  • Grand
    Grand Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 37
    #1   11. apr 2007 Tak for god info.. Jeg har lige lært fra en gammel ræv at en fugtsugerpose ikke hjælper en disse for fugten udenfor båden udligner fugten inde i båden.
    Til gengæld har jeg monteret en solcelle udlufter her i efteråret og for første gang i 10 år har jeg åbnet min båd til foråret uden at den lugter af våd gnu...
    mere apro po det med kondensvand


  • #2   11. apr 2007 osmose kan også fremkomme hvis der er slået hul/revner i gelcoatlaget og glasfiberen så er udsat for vand over længere tid.....glasfiber i sig selv er ikke 100% vandtæt

  • #3   11. apr 2007 du har helt sikkert ret, jeg gengav bare hvad jeg fik at vide:)

Kommentér på:
behandling af glasfiber

Annonce