{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor stor motor?
  • #1   15. jul 2015 Tror som minimum du skal have 90hk på, selvfølgelig afhængigt af om du vælger en 2-takt eller 4-takt

  • #2   15. jul 2015 Kan den ikke plane med 70 hk ?

  • #3   15. jul 2015 Enig med Jesper - minimum 90 HK

  • #4   15. jul 2015 Jeg vil nok sætte 100 hk på hvis det var mig

  • #5   15. jul 2015 Hellere lidt for stor end lidt for lille. Du behøver jo ikke sejle med fuld gas hele tiden.

  • #6   15. jul 2015 att: Jesper K
    du skriver ( afhængigt af om du vælger en 2-takt eller 4-takt )
    hvad mener du med det ????


  • #7   15. jul 2015 Det er næsten for lille 140.

    Min gl fletcher bravo 199 havde jeg 250 på.
    Det passet fint til den.

    Og mange sejler med over 150hk på 17 fod.
    Ellers bliver det hurtig for kedeligt.


  • #8   16. jul 2015 Jesper, der er mere power i en 2t end en 4t, hvis man har en 40 hk 2t skal man op i en 50hk i 4t.

  • #9   16. jul 2015 att: Kurt
    Det er forkert !!!
    en FFKS.2015 Suzuki 4 takt har større bundtræk hvor en FKS. Evinrude Etec
    2 takt først rigtig begynder at arbejde over 2500 omdrejninger .
    Jeg har sejlet og leget med Leif H i mange år og vi har/havde begge en Thundrecraft Leif havde en 115 hk Suzuki 4 takt og min har en Evinrude 115 ho
    2 takt .
    Leif har /havde mere bondtræk men min gik lidt hurtigere på toppen da min HO har 130 hk.
    Der er forskel på FKS.en almindelig Mercury og en Mercury optimax men ellers er 115 hk 115 hk lige meget om det er 2 eller 4 takt men 4 takt er bare tungere


  • #10   16. jul 2015 Ville sige at minimum 100hk. Så kan den plane og det hele.
    Er meget træls at sejle med for lille motor. Heller lidt for stor end for lille!
    Hvis det var mig, så skulle den ha 125-150 hk.


  • #11   16. jul 2015 Ok Hasse, det er bare noget jeg har fået fortalt, bare det sejler godt,,,,, smiley

  • #12   16. jul 2015 Hvor hurtigt vil du sejle?.. 90hk rækker til 36knob i min Miki på samme størrelse... Jeg ville se hvad du kan finde af gode tilbud. 115er vist den største 4cylindrede ellers er de 6

  • #13   16. jul 2015 Mange tak for alle de fine besvarelser. Jeg vil gå på udgik efter en ny motor nu så!

  • #14   16. jul 2015 all: Kurt
    Det er bare ok min ven
    God sommer til dig


  • #15   17. jul 2015 Det jeg tænkte på var mest vægtforskellen, men nu er båden jo bygget til store og tunge motore, men vil nok min anbefale 90hk hvis det er 4-takt, måske 70hk 2-takt kunne fungere, lettere vægt på hækken gør os at båden lettere kommet op af vandet, og bagenden ikke bliver presset så meget ned, men omvendt skal det være 2-takt så kig efter en nyere motor, de gamle 2-taktere er alt for dyre at sejle med, men alt afhænger selvfølgelig af dit budget,

  • #16   17. jul 2015 han skal have minimum 90 hk på ellers bliver den ikke sjov og jeg fatter stet ikke hvorfor 140 ikke var sjovt med mindre han mener at den var for dyr at sejle med men så skal han da bare have en nyere motor FKS. em 115 eller 150 E-Tec så bliver det sjovt igen


  • #17   17. jul 2015 Sådan er det når motoren ikke virker mere smiley
    Og man ikke ved hvad er en møtrik og bolt er.

    Så går man fra høj fart til slow smiley

    Båden var her, hvis at han kunne finde ud af og overholde sine aftaler.
    Det kunne han ikke i 14 dage til jeg droppet den.

    Motoren kan koste dyrt inden den er køreklar igen.


  • #18   18. jul 2015 Jeg bor i Risskov i Århus, og der kan være noget vind. Og båden er ikke sjov at sejle med når motoren er så stor. Båden er ikke god i store bølger, og når motoren er så stor synes jeg ikke der er nogen cruise fart, synes tværtimod at enten så planer man eller så sejler man 2 knob. Det kunne derfor være rarere at have en mindre motor med bedre cruise hastighed smiley

  • #19   18. jul 2015 Kære Ven så tror jeg bare at det er en helt forkert båd du har valgt ? for sådan en Fletcher SKAL have en ordentlig maskine på ellers er der ikke nogen ide med at have sådan en.
    Du skulle måske prøve at komme af med den og få fat i en motorsejler !!
    Jeg har selv sejlet stærkt i mange år og har da også en båd som sjældent bliver overhalet hæ hæ men jeg vil sgu gerne have noget mede komfortabelt .
    MVH Hasse


  • #20   18. jul 2015 Prøv blocket.se der er mange motorer til en noget lavere pris end her i dk

  • #21   19. jul 2015 Jeg hentede for ca 5 år siden en lidt nyere Yamaha F115 til 18.000kr i Danske.

    Og ca 3000kr i transport.

    Det gør jeg gerne en gang til.
    Der er en del at spare.
    Mange af dem de har til salg inde i landet, har sejlet i ferskvand.
    Når man kigger sig omkring og på motor ligner de stort set en ny motor.

    Man får meget for pengene.

    Norge er også en mulighed.


  • #22   19. jul 2015 Hasse

    Det kan da egentlig godt være at det er det som er problemet. Men jeg er så glad for båden, så vil have svært ved at skaffe mig af med den... smiley


  • #23   19. jul 2015 den opfører sig på samme måde med 60hk bare ikke så hurtig på toppen og så meget træk til ski.. hvis du vil sejle langsomt uden at plane er det en helt forkert båd. så kan du evt sætte 25hk på så, så trækker du ikke så voldsom sø, men du vil være bedre tjent med en stor jolle

  • #24   19. jul 2015 Mange tak for hjælpen!

    Troede det ville hjælpe med en mindre motor smiley


  • #25   19. jul 2015 det hjælper en anelse når røven bliver lettere men alt for lidt. din båd er bygget til at den skal plane. du kan måske få den til at plane med lavere hastighed ved at montere hydrofoils men igen, så lyder det ikke til at det er det du er ude efter.
    Cruise-fart foregår på langt de fleste både mens de planer, og nej fladbundede speedbåde er ikke sjove i bølger, men i har sq da næsten altid vestenvind så det bør da være muligt at finde læ på den side af jylland


  • #26   19. jul 2015 Jamen jeg forsøger at finde en ny motor til båden.
    - En 90 hk yamaha 2 takt har jeg i sigte smiley


Kommentér på:
Hvor stor motor?

Annonce